بورس پرس
1399/12/20
00:00
حمایت مدیرعامل چادرملو از ادامه طرح انتقال آب خلیج فارس تا خراسان و اصفهان

مدیرعامل چادرملو گفت: این شرکت از اختصاص ۲ خط موجود پیش بینی شده در مسیر انتقال آب خلیج فارس به استان‌های شمال شرق و اصفهان استقبال، حمایت و مشارکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ناصر تقی زاده با اشاره به تصمیم رئیس جمهور و وزیر صنعت درخصوص طرح انتقال آب به استان های دیگر گفت: این شرکت به عنوان یکی از سهامداران عمده این پروژه عظیم ملی از اختصاص ۲ خط موجود پیش بینی شده در مسیر انتقال آب خلیج فارس به استان‌های شمال شرق و اصفهان استقبال، حمایت و مشارکت می کند.


وی افزود: این پروزه می تواند از بحران های آتی ناشی از کمبود آب شیرین در این مناطق پیشگیری کند. خط اول این پروژه عظیم ملی با مشارکت شرکت های گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو در حالی به بهره برداری رسید که بسیاری از صاحب نظران و متولیان امر، باور و امیدی به محقق شدن آن نداشتند و این طرح را بلند پروازانه می دانستند ولی این رویای دیرین محقق و روح امید به کالبد ساکنان کویر دمیده شد.


تقی زاده ادامه داد: خط اول این پروژه در سه مرحله اجرایی شد که فاز اول آن از بندرعباس به سیرجان و مجتمع گل گهر ، فاز دوم از گل گهر به مس سرچشمه و مرحله سوم از سرچشمه به مجتمع چادرملو اجرا شده و به زودی آب شیرین به استان یزد می رسد. نکته قابل توجه این طرح، پیش بینی آینده و طراحی و اجرای ۲ خط دیگر در کنار خط اصلی بود تا دیگر مناطق کم آب نیز در صورت تمایل بتوانند از زیر ساخت آماده شده به راحتی بهره برداری کنند. وظیفه شرکت های معدنی و صنعتی است که در عمل و بطور جدی از این پروژه مهم حمایت و مشارکت لازم را به عمل آورند .


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0