سنا
1401/02/11
13:05
سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورس تهران

بر پایه معاملات امروز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۴۶ واحد افزایش به رقم ۴۱۹ هزار و ۳۵۱ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۱۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، بیش از ۹ میلیارد و ۵۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۳ هزار و ۵۳۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش یک هزار و ۹۴۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۷ هزار و ۴۲۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه بانک‌ها با ۴۳ هزار و ۸۶۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۰ هزار و ۶۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۸ هزار و ۳۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۴۱ هزار و ۵۴۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت تبریز با ۲ هزار و ۲۴ واحد، بانک تجارت با ۵۵۶ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۲۷ واحد، بانک ملت با ۴۰۵ واحد و بانک صادرات ایران با ۴۰۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۰۲ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۷۵۱ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۸۷ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۵۵۱ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۲۴۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۵ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۰ واحد رسید


همچنین، امروز بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۵۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۱۹ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۳ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۶ واحد، بیمه تجارت نو با ۳ واحد و بیمه دی با ۲.۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۶۷ واحد، شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۵ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۴ واحد و شرکت صنایع مادیران با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0