آکادمی هلاکوئی
1401/04/08
22:30
بنیانگذار پولکادات گام هایی را به سوی تمرکززدایی کامل با مدل جدید حاکمیت اعلام می کند

گوین وود( Gavin Wood)، بنیانگذار پولکادات (DOT) و…

گوین وود( Gavin Wood)، بنیانگذار پولکادات (DOT) و کوزاما، به صورت زنده از پولکادات در بوئنوس آیرس، اعلام کرد که مدل حاکمیت بلاک چین دستخوش تحول جدیدی خواهد شد. چیزی که Gov۲ نامیده می‌شود، می‌تواند در هر زمان که بخواهد یک رفراندوم را به صورت جدید مشابه شروع تراکنش‌های جدید در بلاک چین راه‌اندازی کند.


پس از آن، همه پرسی ها نیاز به ۵۰ درصد آرای ذینفعان در مدت ۲۸ روز برای تایید دارند یا به طور پیش فرض رد می شوند. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند مداخله کنند و پیشنهادهای لغو به موقع را ارائه دهند، که نیازمند روش‌های رای‌گیری مشابه است، در صورتی که خود اشکالات فنی در همه‌پرسی کشف شود. رای دهندگان منفعل، می توانند نماینده متفاوتی را برای هر کلاس از همه پرسی در سیستم در فرآیندی که به عنوان تفویض چند نقشی شناخته می شود، مشخص کنند.


وود گفت که یک نهاد جدید به نام یاران پولکادات تشکیل خواهد شد که متشکل از کارشناسان فنی است که قدرت کوتاه کردن زمان رای گیری رفراندوم را در صورت بروز مسائل حساس به زمان دارند و به طور کلی، چندین اصل با مدل حاکمیت قبلی ثابت می ماند. ابتدا، ۵۰ درصد از کل سهام در سیستم اجازه خواهد داشت که آینده سیستم را کنترل کند. وزن بیشتری نیز به کسانی که مایل به قفل کردن توکن های خود در سیستم برای مدت طولانی تری در فرآیندی به نام رای حاکمیت هستند داده می شود. در نهایت، کمیته ای نیز برای نظارت بر تحولات تکنوکراتیک بلاک چین باقی خواهد ماند.


همانطور که گوین گفته است، تغییرات منعکس کننده نقص های تمرکز و یک رفراندوم در یک زمان سیستم رای گیری در مدل اصلی حکومتی پولکادات است. Gov۲ قرار است به زودی و پس از ممیزی حرفه ای نهایی کد آن در کوزاما راه اندازی شود. پس از آزمایش بر روی کوزاما، پیشنهادی برای پل زدن آن به پولکادات ارائه خواهد شد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0