آکادمی هلاکوئی
1401/03/30
00:00
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

بیت کوین (BTC) در ۱۸ ژوئن(۲۸ خرداد) به…

بیت کوین (BTC) در ۱۸ ژوئن(۲۸ خرداد) به ۱۷۶۲۲ دلار سقوط کرد. انقباض پولی فدرال رزرو ایالات متحده، بحران در پلتفرم وام کریپتو سلسیوس و مشکلات نقدینگی در صندوق سرمایه گذاری Three Arrows Capital باعث ایجاد حس وحشت در میان معامله گران شده است.


هولگر زشاپیتز(Holger Zschaepitz)، مفسر بازار گفت که بیت کوین بیش از ۸۰ درصد در طول تاریخ چهار بار سقوط کرده است. به گفته تحلیلگر بازار، Rekt Capital، بازارهای نزولی قبلی درست زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای قرار گرفته اند. اگر تاریخ تکرار شود، بعید است که بیت کوین برای مدت طولانی در سطوح رکود فعلی باقی بماند.


داده های Coinglass نشان می دهد که ضرر ۳۹ درصدی بیت کوین در ژوئن سال جاری(خرداد ۱۴۰۱) بدترین از سال ۲۰۱۳(۱۳۹۲) تاکنون است. در حالی که چندین سرمایه گذار انتظار دارند کف بیت کوین شکل بگیرد، پیتر شیف، منتقد کریپتو هشدار داد که فروش ممکن است ادامه یابد و بیت کوین ممکن است به ۳۰۰۰ دلار کاهش یابد.


آیا گاوها(خریداران) می توانند کاهش بیت کوین را در کوتاه مدت متوقف کنند؟ اگر این اتفاق افتاد، بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را که ممکن است رشد کنند را بررسی کنیم.


Picture1 2 300x172 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

BTC/USDT


بیت کوین در ۱۸ ژوئن(۲۸ خرداد) به زیر سطح حمایت حیاتی ۲۰۱۱۱ دلار سقوط کرد که نشان دهنده از سرگیری روند نزولی است. یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها کف را همانطور که از سایه بلند کندل روزانه دیده می شود، خریداری کردند.


خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سطح شکست ۲۰۱۱۱ دلار برسانند. جفت ارز BTC/USDT سپس می تواند تا ۲۳,۳۶۲ دلار افزایش یابد، جایی که خرس ها ممکن است دوباره مقاومت قوی داشته باشند.


شاخص قدرت نسبی (RSI) در چند روز گذشته در منطقه اشباع فروش معامله شده است که حاکی از افزایش قیمت در کوتاه مدت است.


اگر قیمت از ۲۰۱۱۱ دلار کاهش یابد، این دیدگاه مثبت می تواند باطل شود. این نشان می‌دهد که خرس‌ها سطح را به مقاومت تغییر داده‌اند و احتمال شکست به زیر ۱۷۶۲۲ دلار را افزایش داده‌اند. حمایت بعدی در جهت نزولی ۱۶۰۰۰ دلار است.


Picture2 2 300x198 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

واگرایی مثبت در RSI نشان می دهد که خرس ها ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ بازگشته است.


این سطح مهمی است که خرس‌ها باید مراقب آن باشند، زیرا شکستن و بسته شدن بالاتر از آن می‌تواند جفت ارز را به ناحیه مقاومت بالای بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و ۲۳۳۶۲ دلار سوق دهد.


در مقابل، اگر قیمت نتواند بالاتر از ۲۰-EMA حفظ شود، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. سپس فروشندگان دوباره سعی خواهند کرد این جفت ارز را به ۱۷۶۲۲ دلار برسانند.


Picture3 1 300x198 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

SOL/USDT


سولانا (SOL) در یک روند نزولی قوی بوده است، اما واگرایی مثبت در RSI نشان می دهد که حرکت نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد.


گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶ دلار) برسانند. اگر آنها موفق شوند، نشان می دهد که گاوها در حال بازگشت هستند. جفت ارز SOL/USDT می‌تواند پس از آن به SMA ۵۰ روزه (۵۰ دلار) برسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره دفاعی قوی داشته باشند.


برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این نشان می دهد که خرس ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. سپس فروشندگان دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر ۲۵ دلار کاهش دهند و مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کنند.


Picture4 300x200 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین های متحرک در نمودار ۴ ساعته رسانده اند و سعی خواهند کرد مقاومت را در خط روند نزولی برطرف کنند. اگر آنها این کار را انجام دهند، نشان می دهد که روند نزولی ممکن است در کوتاه مدت به پایان رسیده باشد. سپس خریداران سعی می کنند قیمت را به ۴۲.۵۰ دلار و بعدا به ۴۵ دلار برسانند.


برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به دفاع از مقاومت ادامه می‌دهند که می تواند قیمت را به ۲۷.۵۰ دلار و بعدا به ۲۵ دلار برساند.


Picture5 300x203 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

LTC/USDT


خرس‌ها تلاش کردند لایت کوین (LTC) را به زیر سطح حمایت قوی ۴۰ دلار در ۱۸ ژوئن برسانند، اما سایه بلند کندل روزانه نشان می‌دهد که گاوها به شدت از سطح دفاع می‌کنند.


قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵ دلار) رسیده است که سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن و بسته شدن بالاتر از آن می تواند نشان دهنده تغییر بالقوه در روند باشد. جفت ارز LTC/USDT پس از آن می تواند تا SMA ۵۰ روزه (۶۸ دلار) افزایش یابد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می دهد که روند منفی باقی می ماند و معامله گران در حال فروش هستند. سپس خرس‌ها تلاش دیگری برای سقوط این جفت ارز به زیر ۴۰ دلار و از سرگیری روند نزولی خواهند داشت.


Picture6 300x195 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

قیمت از یک الگوی مثلث متقارن در نمودار ۴ ساعته خارج شده است. اگرچه این ستاپ معمولا به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می کند، گاهی اوقات نشان دهنده یک برگشت احتمالی است. میانگین متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده است که نشان دهنده مزیت برای خریداران است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از مثلث حفظ کنند، جفت ارز می تواند به هدف الگوی ۶۲ دلار برسد.


اگر قیمت کاهش یابد و دوباره وارد مثلث شود، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود.


Picture7 300x203 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

LINK/USDT


چین لینک(LINK) در یک روند نزولی قرار دارد، اما تلاش می کند تا نزدیک به ۵.۵۰ دلار کفی را تشکیل دهد. خرس ها قیمت را در ۱۳ ژوئن، ۱۴ ژوئن و ۱۸ ژوئن(۲۳ ،۲۴ و ۲۸ خرداد) به زیر این سطح رساندند اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند که نشان می دهد که خریداران در حال خرید در کف هستند.


واگرایی مثبت در RSI نشان می دهد که حرکت نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد. خریداران سعی می کنند قیمت را به سمت خط روند نزولی سوق دهند که احتمالا به عنوان یک مقاومت عمل می کند.


اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا جفت ارز LINK/USDT را زیر سطح حمایت ۵.۵۰ دلار پایین بیاورند و حفظ کنند. اگر این اتفاق بیفتد، نشان دهنده ازسرگیری روند نزولی خواهد بود.


از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند، یک تغییر روند بالقوه را نشان می دهد. سپس این جفت ارز می تواند به ۱۰ دلار و بعدا به ۱۲ دلار افزایش یابد.


Picture8 300x199 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ریباند در این جفت ارز به ۵۰-SMA رسیده است که ممکن است به عنوان یک مقاومت جزئی عمل کند. ۲۰-EMA در حال صاف شدن است و RSI نزدیک به نقطه میانی است، که نشان می دهد خرس ها ممکن است قدرت خود را از دست بدهند.


اگر خریداران قیمت را به بالای ۵۰-SMA برسانند، این جفت ارز ممکن است تا ۷.۵۱ دلار افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این مقاومت، الگوی کف دوقلو را در کوتاه مدت کامل می کند. این ستاپ معکوس دارای هدف الگوی ۹.۵۰ دلار است.


برای بی اعتبار کردن این دیدگاه صعودی، خرس ها باید قیمت را به زیر سطح حمایت قوی در ۵.۵۰ دلار بکشند و حفظ کنند.


Picture9 300x201 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

BSV/USD


بیت کوین اس وی (BSV) یک الگوی گسترش یافته(broadening pattern) تشکیل داده است و خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از مقاومت ببرند. RSI یک واگرایی مثبت نشان می دهد که نشان می دهد حرکت نزولی در حال تضعیف است.


جفت ارز BSV/USD می‌تواند به خط مقاومت صعود کند، جایی که خرس‌ها ممکن است تلاش کنند تا بهبود و ریکاوری را متوقف کنند. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می دهد که خرس ها به فروش خود ادامه می دهند.


برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت هدایت کنند، نشان می دهد که ممکن است جفت ارز به کف رسیده باشد. سپس این جفت ارز می تواند یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند که می تواند به ۸۰ دلار و سپس ۸۷ دلار برسد.


Picture10 300x197 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در محدوده بزرگی بین ۴۵ تا ۶۶ دلار معامله می شود. پس از تلاش ناموفق خرس‌ها برای کشیدن جفت ارز به زیر محدوده، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت برسانند.


اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز می تواند یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند. هدف الگوی این راه اندازی ۸۷ دلار است. احتمال دیگر این است که قیمت از ۶۶ دلار کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدت بیشتری در محدوده باقی بماند.


Picture11 300x199 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ارز دیجیتال



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0