همفکران
1400/08/25
16:24
گزارش بازار / کاهش سرعت خروج حقیقی ها

شاخص کل بورس تهران سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ افت ۷۷۰۰ واحد معادل ۰.۵۴ درصد داشت و به یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید. در یک ساعت اول بازار حجم عرضه ها کاهش چشمگیری پیدا کرد و شاخص تغییر روند داد اما خیلی زود دوباره نزولی شد هرچن شیب آن کمتر بود. شاخص هم وزن نیز روندی مشابه داشت و با اینکه بخشی از ضررها را جبران کرد نتوانست از بازه منفی بیرون بیایید و ۹۳۰ واحد معادل ۰.۲۴ درصد کاهش روز را تمام کرد

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ افت ۷۷۰۰ واحد معادل ۰.۵۴ درصد داشت و به یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید. در یک ساعت اول بازار حجم عرضه ها کاهش چشمگیری پیدا کرد و شاخص تغییر روند داد اما خیلی زود دوباره نزولی شد هرچن شیب آن کمتر بود. شاخص هم وزن نیز روندی مشابه داشت و با اینکه بخشی از ضررها را جبران کرد نتوانست از بازه منفی بیرون بیایید و ۹۳۰ واحد معادل ۰.۲۴ درصد کاهش روز را تمام کرد.


در فرابورس هم اوضاع خوب نبود. شاخص کل فرابورس تنها ۳۴ واحد معادل ۰.۲درصد را از دست داد و به ۲۰ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه امروز ۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. ارزش معاملات خرد نیز ۴ هزار میلیارد تومان ثبت شد. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۶۷ میلیون میلیارد ریال و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۴۱ میلیارد دلار شد.




ترین های معاملات بورس

اداره بازارهای مالی، شیمیایی و خودرو سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سرمایه گذاری‌ها، خودرویی‌ها و بانک‌ها میزبان بیشترین حجم معاملات بودند. نمادهای کمند، بورس و خبهمن نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


بورس در صف فروش کار خود را شروع کرد و به پایان رساند. چند دقیقه بعد از شروع معاملات صف فروش جمع شد و قیمت تا بازه مثبت بالا رفت اما دوام نیاورد یک ساعت بعد دوباره به صف نشست. در آخرین دقایق دوباره تقاضا تقویت شد و قیمت کمی بالا رفت. از ۲۲۳ میلیون سهم معامله شده ۸ درصد توسط حقوقی ها عرضه و ۹۳ درصد توسط حقیقی ها خریداری شد و آن ها ۴ میلیارد تومان پول وارد نماد کردند.


ورود و خروج پول حقیقی





محصولات شیمیایی، مرتبط با اوراق بهادار و هتل و رستوران سه گروهی بودند که حقیقی ها بیشترین پول را در آن ها خرج کردند. حقوقی ها نیز بیش از همه در فلزات اساسی، دارو و بانک ها خرید کردند. در بین نمادها پاکشو، انرژی و شفن ح بیشترین پول حقیقی را جذب کردند و برکت، فملی و فسبزوار بیش از همه حمایت حقوقیها را داشتند.


پاکشو در ابتدای بازار به خاطر افشا اطلاعات با اهمینت متوقف شد و بعد دو ساعت مجددا بازگشایی شد. در دقایق اول صف خرید عرضه شد اما خریداران بلافاصله صف را تشکیل دادند. امروز بخشی از معاملات این نماد توسط ناظر ابطال شد و حجم معاملات در حال کاهش است.


برکت روز را با کاهش ارزش شروع کرد برای لحظاتی در کف قیمتی معامله شد اما بعد و با کمک حقوقی ها به بازه مثبت رفت و تا پایان همان جا ماند. از ۲۵ میلیون سهم معامله شده ۱۰۰ درصد را حقیقی ها عرضه کردند و ۱۷ درصد توسط حقوقی ها خریداری شد تا شاهد ورود ۱۰ میلیارد تومان پول حقوقی به نماد باشیم.


نمادهای مشکوک

در بازه ۷ روزه پاکشو، پردیس و لسرما مشکوک‌ترین نمادها بودند و انرژی۳، پاکشو و بورس نیز بیشترین حجم مشکوک در بازه ۳۰ روزه را داشتند.


انرژی۳ در اولین دقایق شروع معاملات از صف فروش به صف خرید رفت. این صف لرزان بود و چند بار در طول روز عرضه شد اما تا پایان بازار دوام آورد. ۱۹ میلیون سهم در این نماد معامله شد که ۲۰ درصد را حقوقی ها عرضه کردند و حقیقی ها با خرید ۹۷ درصد آن ۳۲ میلیارد تومان پول وارد نماد کردند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه

بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را خودکفا با ۱۰.۴۳ درصد، توسن با ۵ درصد و پردیس و اوان با ۴.۹۷ درصد رشد داشتند. در انتهای جدول نیز غشوکو و پترول با ۴.۹۸ درصد، شفا با ۴.۹۴ درصد و حپترو با ۴.۹۳ درصد ایستاده بودند.



در لحظه تنظیم این گزارش

دلار ۰.۱۶درصد کاهش پیداکرد و از کانال ۲۸ هزار تومان خارج شد. هر دلار آمریکا با قیمت ۲۷ هزار و ۹۸۵ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید نسبت به دیروز ۰.۵۶ درصد رشد قیمت داشت و ۱۲ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان شد.


انس طلا رشد ۰.۵۵ درصدی دارد و هم اکنون با قیمت ۱۸۷۱ دلار معامله می شود.


به نظر شما فردا کدام صنعت و نماد جذاب خواهد بود؟



منابع: پردازش اطلاعات کارگزاری آگاه وب‌سایت‌های rahavard۳۶۵ ، bourseview ، tradingview ، tsetmc


انتهای خبر

0
0