سهامیاب - آموزش بورس
1401/02/17
08:58
#خبرنامه 📣گزیده‌ای از اخبار سیاسی – اقتصادی / بورسی در 24 ساعت اخیر 🔴 تصویب دو طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا: مجلس سنای آمریکا پنجشنبه هفته گذشته ...

#خبرنامه



📣گزیده‌ای از اخبار سیاسی – اقتصادی / بورسی در ۲۴ ساعت اخیر



🔴 تصویب دو طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا:


مجلس سنای آمریکا پنجشنبه هفته گذشته طرحی را با هدف حفظ تحریم‌های مرتبط با تروریسم با ۸۶ رای مثبت علیه ایران تصویب کرد. یکی از اهداف این طرح محدود کردن همکاری چین با ایران است.


دومین طرح با هدف جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه سپاه با ۶۲ رای مثبت تصویب شد.



🔴 هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا:


مذاکرات ایران و عربستان از اردیبهشت ماه سال گذشته یعنی یک سال پیش، در بغداد با نظارت دولت الکاظمی نخست وزیر عراق آغاز شد که تاکنون پنج دوره مذاکره حساس بین دو هیات نمایندگی ایران و عربستان برگزار شده است.



🔴 هفته گذشته فدرال رزرو در جلسه خود نرخ بهره را به میزان نیم درصد افزایش داد. نرخ بهره فدفاند به یک درصد رسید و همین عامل منجر به افت تمامی بازارها گردید.



🔵 در طی هفته گذشته با توجه به بسته تحریمی نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و نادیده گرفتن درخواست‌های کشورهای غربی برای افزایش تولید سازمان اوپک پلاس، قیمت‌های نفت در هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته‌اند به‌گونه‌ایی که قیمت نفت برنت مجددا به بالای ۱۱۰ دلار رسید.



🔵 مخبر در برنامه صف اول شبکه خبر:


یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شود.


برای نان سنتی، یارانه‌ای در نظر گرفته شده که طبق مصوبه مجلس باید به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود و برای کالا‌های اساسی دیگر نیز مبلغی ماهانه در نظر گرفته شده تا افزایش قیمت‌ها جبران شود.


این کمک هزینه‌ها قبل از آزادسازی قیمت‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.



🟢 صادقی؛ عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی:


تا امروز ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق سپرده‌گذاری پرداخت شده است و این مبلغ تا پایان اردیبهشت به ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.



✅ 📊👈سهام یاب

انتهای خبر

0
0