ایبنا
1401/01/16
12:54
شاخص کل بورس به یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۳۳ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد، به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۹۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (سه شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۴۶ واحدی، به رقم ۳۶۱ هزار و ۴۸۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۵۶۲ واحدی، عدد ۳۷۵ هزار و ۸۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۹۷ واحدی به رقم ۲۳۴ هزار و ۲۳۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۵۰۴۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۵۱۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۰۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۹۴ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، اخابر، رمپنا، همراه و فخوز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، شستا، فولاد و وبملت تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۷ هزار و ۳۲۴ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد تملت(تامین سرمایه بانک ملت) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولساپا، سخاش، خکار و وآذر بود. همچنین نماد معاملاتی خاهن(آهنگری تراکتورسازی ایران) با ۴.۶۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ختراک، سصفها، ولغدر و وتوس قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0