بورس پرس
1401/04/07
12:11
قول وزیر ارتباطات به افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت، سرعت اینترنت تا مهر

وزیر ارتباطات وعده داد تا مهرماه ۷۰ درصد به ظرفیت اینترنت افزوده و سرعت اینترنت بهبود خواهد یافت و پیامک همه دستگاه‌های دولتی با یک سرشماره ارسال شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عیسی زارع‌پور در رابطه با سرعت اینترنت به برنامه جهان‌آرا اعلام کرد: تا مهرماه، ۷۰ درصد به ظرفیت کل اینترنت افزوده خواهد شد و سرعت بهبود می‌یابد. طی ۱۰ سال گذشته شبکه اینترنت ثابت توسعه پیدا این گزارش نکرده و مردم به اینترنت تلفن همراه روی آورده‌اند اما این شبکه دارای محدودیت است.


هیچ مشکلی در تامین اینترنت مورد نیاز نبوده و شبهه عدم تامین پهنای باند توسط دولت درست نیست. بخش مهمی از ارتباطات دریایی با اینترنت جهانی قطع شده ولی به علت تمهیدات اندیشیده‌شده، کاربران متوجه این مسئله نشده‌اند.


سرعت اینترنت ایران نسبت به گذشته کاهش نیافته بلکه متناسب با نیاز‌ها افزایش نداشته و فناوری اطلاعات یک فرصت دانسته می‌شود. دولتی که می‌خواهد فیبر نوری را درب خانه مردم برساند دنبال کاهش سرعت نیست. از سال ۹۵ تا ابتدای سال جاری، هیچ گونه افزایش تعرفه در حوزه ارتباطات سیار نبود ولی کف و سقف قیمت مشخص بود.


شورای‌عالی فضای مجازی دستگاه‌ها را مکلف کرده محیطی ایمن و مفید برای کودکان در اینترنت فراهم کنند. والدین می‌توانند با کد دستوری برگشت‌پذیر، اینترنت سیم‌کارت را وارد محیط امن کرده و دستگاه‌های فرهنگی، محتوای سفید را معین می‌کنند. یک‌میلیون سیم‌کارت کودک هم فراهم شده است.


بعضی سامانه‌ها و نرم‌افزارهای فیلترشده برای برخی اقشار که نیاز به آن‌ها دارند باز شود. از شهریور سال گذشته اصلاح طرح صیانت پیگیری شد و به مردم اطمینان داده می‌شود هیچ یک از سیاست گذاران به‌دنبال قطع اینترنت نیستند ولی باید مانند همه‌جای دنیا فضای امن و قاعده‌مند برای فضای مجازی ایجاد کرد.


تعرفه‌های پستی از سال ۹۷ افزایش نیافته بود در حالی که این شرکت بر مبنای درآمد و هزینه اداره می‌شود. اگر به نرخ تورم نگاه کنید باید افزایش تعرفه ۱۲۰درصدی باشد و اگر کسی بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت را پرداخت کرده مبلغ بازگردانده می‌شود.


بزودی زیرساخت ارسال پیامک توسط همه دستگاه‌های دولتی با یک سرشماره یکسان که به‌صورت یک اسم است نه یک شماره فراهم می‌شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0