بورس پرس
1400/06/06
09:18
شفاف سازی ۱۰ شرکت درباره فروش دارایی ، افزایش نرخ خدمات و...

۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی درباره رویدادهای مهم مانند برنامه فروش دارایی ، مطالبات ، افزایش بیش از ۱۰ درصد نرخ خدمات و... دست به شفاف سازی زدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی بانک تجارت، قند شیرین خراسان ، لیزینگ صنعت و معدن، لیزینگ ایران، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، گلتاش، حمل ونقل بین المللی خلیج فارس، آتیه داده پرداز ، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن و سیمان لار سبزوار درباره رویدادهای مهم دست به شفاف سازی زدند .


براساس این گزارش، بانک تجارت در حالی اقدام به انتشار مزایده فروش سهام دو شرکت سهامی خاص کرد که قند شیرین خراسان در نظر دارد ۲۰ قطعه زمین از قطعات تفکیکی را با کاربری باغ مسکونی شهری و تسهیلات رفاهی با میانگین مساحت ۲۰۸۶ متر مربع واقع در منطقه ۷ شهرداری مشهد به صورت مزایده واگذار کند.


سرمایه گذاری توسعه آذربایجان هم برنامه فروش ملک مسکونی واقع در تبریز را با مساحت عرصه ۲۰۰ متر و اعیان حدود ۲۴۰ متر و قیمت پایه کارشناسی ۴.۱ میلیارد تومان خبر داد.


بنابر اعلام لیزینگ صنعت و معدن در ۳۰ آذر سال قبل سررسید ۳۲.۳ میلیارد تومان از مطالبات شرکت بیش از ۵ سال بوده که به دلیل وجود وثایق ملکی به میزان ۲.۸ میلیارد و ۲۲.۳ میلیارد تومان بهای وسایل نقلیه واگذار شده به متقاضیان به نام شرکت (در قراردادهای اجاره به شرط تملیک خودروها در مالکیت شرکت لیزینگ صنعت و معدن است) و اخذ ۳۰.۱ میلیارد و ۲۲.۴ میلیارد تومان به ترتیب چک ضمانت و سفته بابت مطالبات ، صرفا ۴.۴ میلیارد تومان کاهش ارزش در قبال آن محاسبه شده و در صورت های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ ، احتساب ذخیره کافی بابت مطالبات اقدام شده است .


لیزینگ ایران هم از رد دعوا بر علیه شرکت بی ان ام جهت وصول مطالبات معوق شرکت لیزینگ از شرکت بی ان ام/ شرکت در جهت استیفای حقوق و سهامداران بر علیه شرکت بی ان ام اقامه دعوا خبر داد . این شرکت لیزینگی در گذشته در پرونده بی ان ام محکوم به پرداخت ۹.۷ میلیارد تومان شده که از طریق اجرای ضمانت نامه بانک توسعه تعاون برداشت شده است . همچنین شرکت بابت محکومیت قضایی ذخیره کامل در مطالبات منظور نکرده است.


گلتاش هم خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر عدم ارائه گزارش حسابرسی شده به دلیل درگیری کارکنان با کرونا و ابتلای گسترده را تایید کرد و خواهان مهلت دوهفته ای جهت ارسال گزارش شد.


حمل ونقل بین المللی خلیج فارس هم از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات و خدمات خبر داد و اعلام کرد: عمده درآمد شرکت از حمل آرد که در سال قبل معادل ۲۱ درصد کل درآمد و از شعبات مشهد، مازندران، شیراز بوده که در شعبات اردبیل، سمنان، زنجان، تبریز و کردستان به دلیل پایین بودن سطح اهمیت درآمد حاصل از افزایش نرخ حمل اطلاع رسانی به صورت کلی با شعبات بالا جهت اطلاع سهامداران انجام شده است. افزایش نرخ حمل آرد بر عملکرد شرکت در قالب اصلاح برآوردهای عملکرد سال جاری برای دوره ۹ ماهه منتهی ۲۹ اسفند سال جاری در اصلاحیه صورت مالی منتهی به خرداد لحاظ شده است.


آتیه داده پرداز هم در مورد قرارداد کارگزاری برند باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: به موجب الحاقیه ۳ این قرارداد سه ساله بوده و شرکت نیز نسبت به ایفای تعهدات مالی در سال اول به طور کامل اقدام کرده و قرارداد کماکان پابرجا است. طرفین قرارداد درحال مذاکره جهت نحوه ادامه همکاری و توافق بر سر تعهدات جهت سال دوم قرارداد هستند که در صورت هرگونه توافق جدید یا تصمیم بر فسخ یا اقاله قرارداد در سامانه کدال منتشر خواهد شد.


مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن از فروش ۵۰ میلیون سهم فولاد کاوه جنوب کیش به قیمت ۱۰۷.۶ میلیارد تومان خبر داد که از این محل ۹۸.۶ میلیارد تومان سود شناسایی شده و درصد مالکیت این شرکت هم از ۷.۴۹ به ۷.۱۶ درصد کاهش یافته است. همچنین در ۳ شهریور اقدام به خرید بیش از ۴۹.۹ سهام بیمه پارسیان به مبلغ ۵۴.۶ میلیارد تومان شده و درصد مالکیت از ۹.۲۵ به ۱۰.۲۵ درصد افزایش یافته است. کل مبلغ حاصل از فروش هم در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی سرمایه گذاری خواهد شد.


سیمان لار سبزوار هم از افزایش سرمایه شرکت بنیان بتن سبزوار (سهامی خاص) خبر داده است .


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0