سنا
1401/12/13
13:45
سرخ‌پوشی شاخص‌ها در نخستین روز هفته

در جریان معاملات اولین روز معالاتی هفته، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۸۸۰ واحد (۰.۹۱درصد) کاهش به رقم ۵۳۲ هزار و ۹۹۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۳۳ هزار و ۵۵۸ واحدی (۱.۸۴ درصد) به تراز یک میلیون و ۷۸۸ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز شنبه نهم اسفند ماه، بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۳۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۳ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودور در جریان معاملات امروز با ۸۸ هزار و ۲۰۱ معامله به ارزش ۹ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۵۹ هزار و ۶۲۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۳۹ هزار و ۵۲۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۴ هزار و ۱۶۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۲۸ هزار و ۵۶۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، گروه مپنا با ۷۷۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۳۲۸ واحد، بانک پاسارگاد با ۱۴۶ واحد، شرکت زامیاد با ۱۳۹ واحد و شرکت سیمان اصفهان با ۹۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۴۵۹ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار و ۳۷۲ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۶۶۲ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۲ هزار و ۴۵۰ واحد و گروه پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۸۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۸۸ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۷۱۹ واحد رسید. همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۹۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴۸ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، کلر پارس با ۱۰ واحد، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۴ واحد، شرکت تولید نیروی برف عسلویه مپنا با ۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با ۲ واحد و ریل پرداز نوآفرین با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۲ واحد، شرکت قولاد هرمزگان جنوب با ۲۸ واحد، آن و فولاد دیر ایرانیان با ۲۴ واحد، شرکت آرمان شرکت آهن و فولاد ارفع با ۲۱ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0