آریاسهم
1400/05/24
10:17
#جهانی ✴️با وجود افزایش قیمت #نفت در مقایسه با اوضاع بسیار نامناسب سال گذشته، برخی کشورهای تولیدکننده حاشیه خلیج فارس همچنان شاهد رهایی از آسیب‌ها...

#جهانی



✴️با وجود افزایش قیمت #نفت در مقایسه با اوضاع بسیار نامناسب سال گذشته، برخی کشورهای تولیدکننده حاشیه خلیج فارس همچنان شاهد رهایی از آسیب‌های ناشی از سقوط قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ و همچنین کرونا نبوده‌اند.



⏺ بنا به گزارش وزارت دارایی #کویت، این کشور امیرنشین در یک ساله منتهی به ماه مارس شاهد جهش ۱۷۵ درصدی میزان کسری بودجه خود به رکورد بی‌سابقه ۱۰.۸ میلیارد دیناری (۳۶ میلیارد دلار آمریکا) بوده‌است.



⏺ میزان مخارج بسیار بالای دولت کویت بر روی دستمزد کارمندان خود و همچنین یارانه‌های بالای ارائه‌شده از جمله دلایل این کسری بوده و اختلافات سیاسی بین دولت و مجلس نیز دست دولت این کشور از برداشت ۵ میلیارد دینار از صندوق ثروت ملی برای پوشش هزینه‌ها را بسته است.



⏺ میزان درآمدهای دولت کویت در بازه زمانی مذکور با افت ۳۹ درصدی معادل با ۱۹.۵ میلیارد دینار بوده است در حالی که هزینه‌ها با رشد ۰.۷ درصدی به ۲۱.۳ میلیارد دینار رسیده است. میزان حقوق و دستمزد و همچنین یارانه‌ها نزدیک به ۷۳ درصد از هزینه‌های دولت کویت را رقم می‌زنند. قیمت فروش نفت کویت در سال مالی مذکور به صورت میانگین معادل با ۴۲.۴ دلار در هر بشکه بوده است.

انتهای خبر

0
0