بورسینه
1400/04/01
11:58
📌آثار مثبت عرضه سیمان در بورس کالا در حال نمایان شدن است عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان: 🔹بورسی شدن سیمان، پیامدهای بسیار م...

📌 آثار مثبت عرضه سیمان در بورس کالا در حال نمایان شدن است



عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:


🔹بورسی شدن سیمان، پیامدهای بسیار مثبتی برای این صنعت به همراه دارد که با توجه به سرعت گرفتن پذیرش شرکت ها و عرضه ها در بورس کالا و خروج این صنعت از شمول قیمت گذاری دستوری، این آثار مثبت به زودی بر روند بازار و صنعت نمایان خواهد شد.


🔸تعیین دستوری قیمت برای سیمان باعث شده است تا بهای سیمان نسبت به سایر کالاها، ارزان‌تر بوده و به دلیل پایین بودن قیمت، فشار زیادی به این صنعت وارد آید.


🔹واحدهای تولیدی سیمان براساس طرح‌های توجیهی خود اقدام به دریافت تسهیلات بانکی و تامین مالی برای ادامه یا توسعه فعالیت‌های خود می‌کنند و در این طرح‌ها قیمت محصول نیز پیش‌بینی شده است تا براساس آن امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات و تولید ممکن شود.


🔸وقتی قیمت سیمان در بورس کالا کشف شود، تولیدکنندگان برای افزایش تولید و به‌روزرسانی خطوط تولید، انگیزه و منابع به دست می‌آورند. از سوی دیگر، با متعادل شدن بازار، مصرف‌کنندگان نیز قادر خواهند بود تا نیاز خود را با قیمت منطقی، تامین کند.



👈🏻 برای مطالعه مشروح خبر کلیک کنید @bours



انتهای خبر

0
0