فرارسانه
1400/08/03
21:54
🌀 مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه نرخ بازده اوراق با درآمد ثابت نیز چندان تحت تاثیر قرار نگرفته و در حدود ۲۲ درصد است، گفت: 🔹به لحاظ تحلی...

🌀 مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه نرخ بازده اوراق با درآمد ثابت نیز چندان تحت تاثیر قرار نگرفته و در حدود ۲۲ درصد است، گفت:



🔹به لحاظ تحلیل‌های بنیادی شرکت‌ها شاهد آن هستیم متغیرهایی مانند نرخ‌های فروش، سود و حتی شاخص‌های کلان کالایی مانند قیمت جهانی مس، نفت برنت و ... افزایشی هستند.



🌀 هامونی یادآور شد: دستورالعمل بازارگردانی با اصلاحاتی از سوی سازمان بورس مصوب شده است که به بهبود نقدشوندگی بازار کمک خواهد کرد.



🔹مدیرعامل فرابورس در پاسخ به این پرسش که آیا فروش صکوک در بازار سرمایه موجب ریزش شاخص شده است، اظهار کرد:



دولت از انتهای شهریورماه هیچگونه صکوکی اعم از اوراق مرابحه عام دولت یا اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه به فروش نرسانده است و به عنوان مثال امروز از ارزش کل معاملات بازار فرابورس ۳۷ هزارمیلیارد تومان به اجرای عملیات بازار باز اختصاص داشت که یک سیاست پولی بوده و مربوط به معامله اوراق بین بانک مرکزی و بانک‌های تجاری است.



🌀 وی در پایان با تاکید بر اینکه عملیات بازار و فروش صکوک در بازار سرمایه توسط دولت دو مقوله جدا از یکدیگر هستند، عنوان کرد:


فعالان بازار سرمایه، سهامداران و سرمایه‌گذاران این موضوع را در تحلیل‌های خود مدنظر قرار دهند و توجه داشته باشند که از انتهای شهریورماه دولت در بازار هیچگونه فروش صکوک نداشته است.



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0