اخبار اکس نوین
1400/08/25
08:51
بایدن لایحه زیرساخت را امضا کرد

اکس نوین: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه لایحه زیرساخت یک تریلیون دلاری دوحزبی که شامل بخش بحث‌برانگیز گزارش مالیات بر ارزهای دیجیتال است را امضا کرد و در نهایت، طرحی که صدای بسیاری از اعضای جامعه رمزارز را درآورد به قانون تبدیل شد. صنعت ارز دیجیتال در رابطه با الزام گزارش مالیاتی مطرح شده در این لایحه پیش از این نگرانی خود را اعلام کرد. به عقیده آنها، تعریف «کارگزار» در این لایحه بسیار گسترده است و طیف وسیعی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه ارز دیجیتال را بر اساس کد مالیاتی فعلی، ملزم به ارائه گزارش مالیاتی می‌کند. در واقع به گفته طرفداران صنعت ارز دیجیتال، گسترده بودن این…

اکس نوین : جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه لایحه زیرساخت یک تریلیون دلاری دوحزبی که شامل بخش بحث‌برانگیز گزارش مالیات بر ارزهای دیجیتال است را امضا کرد و در نهایت، طرحی که صدای بسیاری از اعضای جامعه رمزارز را درآورد به قانون تبدیل شد.


صنعت ارز دیجیتال در رابطه با الزام گزارش مالیاتی مطرح شده در این لایحه پیش از این نگرانی خود را اعلام کرد. به عقیده آنها، تعریف «کارگزار» در این لایحه بسیار گسترده است و طیف وسیعی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه ارز دیجیتال را بر اساس کد مالیاتی فعلی، ملزم به ارائه گزارش مالیاتی می‌کند.


در واقع به گفته طرفداران صنعت ارز دیجیتال، گسترده بودن این تعریف، ماینرها و دیگر افرادی که در تسهیل معاملات هیچ نقشی ندارند را درگیر خواهد کرد.


ماده دیگری که صنعت کریپتو با آن مخالف است به کد مالیاتی «۶۰۵۰I» مربوط است که گیرنده تراکنش‌های بالای ۱۰۰۰۰ دلار را ملزم می‌کند تا صحت اطلاعات هویتی فرستنده را بررسی کرده، ماهیت تراکنش را توضیح داده و سایر اطلاعات تراکنش از جمله شماره تامین اجتماعی فرستنده را ظرف ۱۵ روز به مقامات دولتی گزارش دهند.


برخی از حقوقدانان معتقدند در رابطه با ارزهای دیجیتال و دارایی‌هایی چون NFTها، پیروی از این قانون تقریبا غیرممکن است.


بلومبرگ اخیرا گزارش داد که دو نماینده مجلس سنای آمریکا در تلاش هستند تا اصول مالیاتی مطرح شده در لایحه زیرساخت این کشور برای کارگزاران ارز دیجیتال را تسهیل کنند. بر اساس طرحی که ران وایدن و سینتیا لومیس، دو سناتور آمریکایی پیشنهاد داده‌اند، ارائه گزارش مالیاتی شامل حال افراد فعال در توسعه بلاکچین و کیف پول‌های ارز دیجیتال نمی‌شود.


منبع coindesk


انتهای خبر

0
0