بورس نیوز
1401/06/28
13:24
برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها نداریم

رئیس‌جمهور پیش از سفر به نیویورک با اشاره به اینکه بدون لکنت از حق ملت بزرگ ایران دفاع می‌کنیم، گفت: امیدوارم این سفر بتواند آثاری برای کشور و نظام‌مان و برای ملت‌های مسلمان و مستضعف عالم داشته باشد.


بورس نیوز : آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور درخصوص سفر به نیویورک اظهار کرد: سفر به دعوت دبیر کل سازمان ملل برای حضور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌شود و فرصتی برای بیان دیدگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نظرات جمهوری اسلامی و دیدگاه‌های منطقه قابل تبیین است که باید از این فرصت‌ها برای تبیین آن استفاده کرد، اظهار داشت: این سفر فرصتی برای بیان کار‌هایی است که گاه شنیده نمی‌شود، زیرا فضای رسانه‌ای جهان تحت تسلط قدرت‌های بزرگ است.



رئیسی تاکید کرد: باید از این فرصت‌ها برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و بیان مظالم و ظلم‌هایی که نسبت به ملت بزرگ ایران انجام شده است و ظلم‌هایی که امروز مردم در عالم به‌ویژه علیه ملت‌های تحت ستم روا می‌شود، بهره گرفت.



رئیس جمهور گفت: سازمان ملل، محل تبیین ظلم‌هایی است که جهان امروز از آن رنج می‌برد و می‌تواند یکی از جلوه‌های جهاد تبیین باشد؛ اگر بتوانیم به وظیفه خود درست انجام دهیم، می‌تواند تبیین خوبی برای بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران باشد.


رئیسی تصریح کرد: در حاشیه این نشست تا جایی‌که فرصت و زمینه آن فراهم باشد، دیدار‌های دو جانبه با مقامات عالی کشور‌های مختلف خواهیم داشت.



رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدار‌های حاشیه‌ای این نشست نیز مواضع جمهوری اسلامی ایران را بیان خواهم کرد، گفت: هیچ زمینه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی نشده است و هیچ دیداری با آن‌ها نداریم.


رئیسی، همچنین این سفر را فرصتی برای حضور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا و دیدار با برخی چهره‌هایی که درخواست ملاقات داشتند، برشمرد.



رئیس جمهور گفت: اصل این نشست و دیدار‌ها همه در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود، زیرا ملت ایران هرگز با تحریم‌ها و تهدید‌ها متوقف نشده است؛ بنابراین حضور امروز ما در آنجا عزتمندانه خواهد بود. به برکت خون شهیدان و خون شهید سردار سلیمانی، حضور من به عنوان صدای ملت ایران و ندای تمدنی بزرگ خواهد بود که ایستادگی و مقاومت را پیشه کرده و عزتمندانه در همه عرصه‌ها حضور داشته است.



رئیسی یادآور شد: افتخارات بزرگی که ملت ایران آفریده، ما را سربلند کرده است و این قدرت به ما ارج و جسارت و قدرت می‌دهد تا بتوانیم تا جایی‌که می‌توانیم حرف‌های ملت ایران را بدون لکنت، بیان و از حق ملت بزرگ ایران دفاع کنیم و از مظالم و مفاسدی که ملت بزرگ ایران و جهان را رنج می‌دهد، بگوییم.



رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند آنچه از داشته‌های بزرگ ملت ایران است، نمایندگی کند، نماد اعتماد مردم باشد و آثاری برای کشور، نظام، ملت‌های مسلمان و مستضعفان عالم به همراه داشته باشد.

انتهای خبر

0
0