سنا
1400/12/23
13:48
بورس تهران و فرابورس همرنگ شدند

در جریان معاملات سومین روز هفته (دوشنبه، ۲۳ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۵۹۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲۱۹ واحد افزایش، به رقم ۳۳۸ هزار و ۹۵۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین دوشنبه سال ۱۴۰۰، بیش از ۵ میلیارد و ۲۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۴۸۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش یک هزار و ۴۵ واحدی را تجربه کردند.


گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۲۳ هزار و ۷۸۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۳۱ هزار و ۹۷۹ معامله به ارزش یک هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۸ هزار و ۶۱۵ معامله به ارزش یک هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۴ هزار و ۱۰۱ معامله به ارزش یک هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۲۰ هزار و ۳۷ معامله به ارزش یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۱۵۱ واحد، شرکت توسعه معاون و فلزات با ۶۳۰ واحد، شرکت ایران خودرو با ۱۹۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۱۷۳ واحد و شرکت فولاد آلیاژی ایران با ۸۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی پردیس با ۹۸۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۸۹۳ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۲۷۸ واحد، گروه دارویی برکت با ۱۳۴ واحد و گروه مپنا با ۱۱۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۲ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۴ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۸ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۶.۷ واحد، شرکت پویا زرکان آق‌دره با ۳ واحد و شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۲ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۱ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۶ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین با ۴ واحد و شرکت اعتباری ملل با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0