ایبنا
1400/10/03
13:17
بازار طلا و سکه در هفته پایانی آذر ماه

بازار طلا و سکه در هفته پایانی آذر ماه با روند کاهشی آغاز به کار کرد و قیمت ها با توجه به افت قیمت دلار و همچنین انس جهانی با افت روبرو بود که البته در روز آخر کاری اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد.

به گزارش ایبنا ، نخستین روز از هفته آخر آذرماه ۱۴۰۰ قیمت طلا و سکه نسبت به پنجشنبه گذشته، از ثبات نسبی برخوردار بود به نحوی که هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان عرضه شد.


همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۲۳ هزار تومان به فروش رسید. انس جهانی نیز ۱۷۹۹ دلار قیمت گذاری شده بود.


یکشنبه ۲۸ آذر روند قیمتی در بازار طلا و سکه کاهشی بود که ناشی از کاهش نرخ ارز، شاهد افت قیمت سکه و طلا در بازار بودیم. انس جهانی ۱۷۹۹ دلار قیمت گذاری شد و سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروش رفت. همچنین نیم سکه ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت. هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان فروخته شد.


این روند کاهشی قیمت در روز دوشنبه ۲۹ آذرماه نیز ادامه داشت به نحوی که قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۷۹ هزار تومان فروخته شد.


سه شنبه نیز با توجه به افت قیمت ارز همچنان شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در بازار بودیم. انس جهانی با ۷ دلار کاهش ۱۷۹۱ دلار قیمت‌گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ثبت رسید. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان فروخته شد.


بازار اول دی ماه اما با اندکی افزایش قیمت شروع به کار کرد که قیمت سکه طرح جدید را به ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رساند.


همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان فروخته شد.


آخرین روز هفته نیز به دلیل افزایش نرخ انس جهانی، شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم. انس جهانی با ۳۰ دلار افزایش به ۱۸۰۷ رسید و قیمت سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۳۰۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان عرضه شد.


انتهای خبر

0
0