ایبنا
1400/12/11
13:36
شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته درجا زد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۸۰ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۳۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد نوسان اندک شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۲ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۰۸ واحدی، عدد ۳۳۴ هزار و ۱۵۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۰ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۲۸۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۵۶۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۴ واحد افزایش به رقم ۹۷۵ هزار و ۸۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۱۹۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، وبملت، فولاد و وتجارت با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، وغدیر، کچاد و شبندر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۸ هزار و ۴۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد کپارس (کاشی پارس) با ۴.۵۷ درصد کاهش و پس از آن، نمادهای ورنا، خمحرکه، بنیرو و بالبر بود. همچنین نماد معاملاتی شفا (سرمایه‌گذاری شفادارو) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فایرا، کروی، فرآور و غالبر قرار گرفتند.



انتهای خبر

0
0