آکادمی هلاکوئی
1401/04/10
18:10
اعضای میکردائو پیشنهاد متمرکز بودن بیشتر را رد کردند

در یک پیروزی بزرگ برای تمرکززدایی، اعضای میکردائو(MakerDAO)،…

در یک پیروزی بزرگ برای تمرکززدایی، اعضای میکردائو(MakerDAO)، پروتکل وام دهی استیبل کوین دای (DAI)، یک سری پیشنهادات را رد کردند که ساختار حاکمیتی پروتکل را متمرکزتر می کرد.


روز دوشنبه، اعضای MakerDAO حاضر شدند تا سه پیشنهاد را بررسی کنند که رهبری سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) را به چیزی که بیشتر شبیه یک شرکت سنتی و با هیئت مدیره کامل است، سازماندهی مجدد کند.


این پیشنهادها به عنوان راه حل های بالقوه برای کارآمدتر کردن DAO و توانایی بیشتر در اجرای «تصمیمات سطح بالا» تهیه شدند. نویسنده یکی از پیشنهادات و عضو واحد هسته مهندسی پروتکل MakerDAO، سام مک فرسون(Sam McPherson)، ناامیدی خود را از مدل حاکمیت فعلی ابراز کرد.


اولین پیشنهاد، به نام LOVE-۰۰۱، ایجاد یک “واحد هسته نظارت” جدید را پیشنهاد کرد. اساسا، این پیشنهاد واحد جدیدی را ایجاد می‌کرد که «به طور دوره‌ای فعالیت سایر واحدهای اصلی را ممیزی می‌کرد»، راهی فنی برای گفتن اینکه یک مرجع متمرکزتر می‌تواند کنترل بیشتری بر تصمیم‌گیری‌های مربوط به وثیقه جدید اعمال کند.


بیش از ۶۰ درصد از ۲۹۳۹۱۱ توکن حکومتی تفویض شده توسط میکر(MKR) برای رای مخالف به پیشنهاد LOVE-۰۰۱ استفاده شد.


با توجه به گیت هاب MakerDAO، پیشنهاد دوم به نام “Makershire Hathaway” یک صندوق با هدف ویژه ۱۰ میلیون دلاری ایجاد می کند که برای کسب بازدهی از ذخایر استیبل کوین پروتکل طراحی شده است. Makershire Hathaway توسط ۶۵٪ از رای دهندگان رد شد.


پیشنهاد سوم، که تنها به عنوان MIP۷۵c۳-SP۱ شناخته می‌شود، ایجاد یک صندوق اختیاری را پیشنهاد می‌کرد که توسط یک «گروه ویژه رشد» نظارت می‌شد که هدف آن رشد هرچه سریع‌تر میکر بود. این پیشنهاد بیشترین رد یک جانبه را دریافت کرد و تنها بیش از ۷۶ درصد از MKR به آن رای منفی دادند.


MakerDAO اشاره کرد که آنها شاهد بیشترین میزان فعالیت رای‌دهی حکومتی تا به امروز بوده‌اند.


2222222 300x234 - اعضای میکردائو پیشنهاد متمرکز بودن بیشتر را رد کردند

333333333 300x270 - اعضای میکردائو پیشنهاد متمرکز بودن بیشتر را رد کردند

رد این پیشنهادها همراه با مشارکت تاریخی رای دهندگان نشان می دهد که اعضای MakerDAO ممکن است به شدت یک مدل غیرمتمرکز حاکمیتی را ترجیح دهند و یک سابقه قوی برای سایر پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) ایجاد کند.


MakerDAO بدنه حاکم بر پروتکل Maker است که در ازای واریزهای کاربران اتر (ETH)، رپد بیت کوین(wBTC) و نزدیک به ۳۰ ارز دیجیتال دیگر، ارزهای ثابت DAI وابسته به دلار ایالات متحده را صادر می‌کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0