ارز دیجیتال
1400/06/27
17:40
کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا از بایننس تحقیق می‌کند

کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) که در حال بررسی این موضوع بود که آیا بایننس به طور غیرقانونی به آمریکایی‌ها اجازه استفاده از این صرافی را می‌دهد یا خیر، اکنون در حال بررسی...

کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) که در حال بررسی این موضوع بود که آیا بایننس به طور غیرقانونی به آمریکایی‌ها اجازه استفاده از این صرافی را می‌دهد یا خیر، اکنون در حال بررسی ادعاهای معاملات داخلی در این صرافی است.


به گزارش دیکریپت و به نقل از بلومبرگ، کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا در حال تحقیق از صرافی بایننس در ارتباط با ارتکاب معاملات داخلی است. این کمیسیون پیش‌تر هم تحقیقات خود در مورد اجازه به کاربران آمریکایی برای استفاده از پلتفرم بایننس را آغاز کرده بود.


در این گزارش با تکیه بر اظهارات منابع آگاه و ناشناس، ذکر شده است که کمیسیون معاملات آتی آمریکا به این پرونده ورود کرده است. CFTC معتقد است که در مورد پرونده‌های مرتبط با دستکاری بازار یا کلاهبرداری، این نهاد حق ورود دارد. شایان ذکر است که کمیسیون معاملات آتی آمریکا صلاحیت بررسی مواردی نظیر معاملات آتی در پلتفرم جهانی بایننس را نیز داراست. چنین مواردی در شعبه آمریکای بایننس وجود ندارد.


صرافی بایننس در حال حاضر تحت بررسی CFTC قرار دارد، تحقیقات این کمیسیون پیرامون این موضوع بود که آیا این صرافی به صورت غیرقانونی به ایالات متحده اجازه استفاده از خدمات خود را داده است یا خیر. بر اساس گزارشی که در ماه مه (اردیبهشت) منتشر شده بود، وزارت دادگستری و خدمات درآمد داخلی (IRS) نیز در حال بررسی فعالیت‌های این شرکت هستند.


البته مشکلات بایننس بسیار فراتر از مرزهای ایالات متحده است. مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) کار خود را از ماه ژوئن (خرداد) شروع کرد و هشداری در ارتباط با شرکت بایننس مارکتس (Binance Markets Limited) به کاربران داد. بایننس مارکتس چندی پیش توسط بایننس خریداری و تغییر نام داد شد. این شرکت امیدوار بود بتواند به تنها صرافی انگلستان در حوزه ارزهای دیجیتال بدل شود.


از ماه ژوئیه اوضاع در جبهه قانون‌گذاری بایننس بدتر شد، در این زمان بود که مقام مالی جزایر کیمن اظهار کرد که صرافی بایننس به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال مجاز در کارائیب اجازه فعالیت ندارد.


صرافی Binance، که در جزایر کیمن به ثبت رسیده است، به اظهارت اینگونه پاسخ داد:


بایننس داتکام صرافی ارز دیجیتالی را خارج از جزایر کیمن راه اندازی نکرده است. با این حال، ما دارای نهادهایی هستیم که با توجه به قوانین جزایر کیمن به ثبت رسیده‌اند، این نهادها فعالیت‌هایی را اجرا می‌کنند که توسط قانون مجاز بوده و ارتباطی با فعالیت‌‌های صرافی ارز دیجیتال ندارد.


سایر نهادهای نظارتی مالی از جمله ایتالیا، سنگاپور، هلند و ژاپن، نهادهای زیر مجموعه گروه شرکت‌های بایننس را هدف قرار داده‌اند.


این هفته، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، پذیرفت که این شرکت به نهاد متمرکز برای همکاری سالم با نهادهای نظارتی نیاز دارد. اگرچه این موضوع ممکن است به رفع نگرانی آژانس‌هایی که به ساختار عملیاتی نامشخص این شرکت اعتراض دارند کمک کند؛ اما به احتمال زیاد به صرافی در مبارزه با ادعاهای معاملاتی داخلی کمکی نخواهد کرد.


سخنگوی بایننس در اطلاعیه گفت:


معاملات داخلی جایی در بایننس ندارند.


وی متعهد شد که از تیم امنیتی خود استفاده خواهد کرد تا افرادی را که در این نوع رفتارها دست داشته‌اند را بازخواست کند، و با حداقل پیامد به این روند خاتمه دهد.


انتهای خبر

0
0