سنا
1401/01/29
13:35
«خودرو»، «شیمیایی» و «چند رشته‌ای صنایع»؛ رتبه‌های یک تا سه معاملات

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات امروز دوشنبه، ۲۹ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۷۸۲ واحد افزایش، به رقم ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۲ هزار و ۸۶۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید.

در جریان سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد .


شاخص بازار اول افزایش ۲۱ هزار و ۲۸۳ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۴۸ هزار و ۲۳۴ واحدی را تجربه کردند .


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۱ هزار و ۲۳۸ معامله به ارزش ۷ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۵۷ هزار و ۲۷۰ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۴۳ هزار و ۴۱۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۳ هزار و ۸۹۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۴۲ هزار و ۳۱۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۷۹۵ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۶۸۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۲۸۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۲۲۱ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۲۰۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۴۵ واحد، گروه صنعتی پاکشو با ۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری بهمن با ۲۹ واحد، شرکت پدیده شیمی قرن با ۲۶ واحد و شرکت معادن منگنز ایران با ۲۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند .


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۹ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۱۱ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد رسید .


همچنین، امروز بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد .


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۱۲۵ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۰ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۶ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۱۳ واحد و شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند .


در مقابل، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۴ واحد، شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال با ۲.۴ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲ واحد، شرکت کلر پارس با ۱.۱۷ واحد و شرکت زرین معدن آسیا با ۰.۸۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند .


انتهای خبر

0
0