اقتصاد آنلاین
1400/02/15
18:50
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۶اردیبهشت / عقب‌نشینی از سه کانال قیمتی طی یک هفته

احتمال توافق بر سر برجام در آینده نزدیک بالا گرفته و بر همین اساس امروز هم بازار ارز در مدار نزولی قرار گرفت و دلار که معاملات دوشنبه را با قیمت ۲۲هزار تومان بسته بود، امروز به ۲۰۹۰۰تومان کاهش یافت.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی ؛ از روز شنبه با اعلام خبر موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها، روند نزولی بازار ارز که از هفته سوم فروردین ماه آغاز شده بود تشدید شد به طوریکه قیمت دلار تا پایان هفته با عقب‌نشینی از دو کانال به محدوده ۲۰هزار تومان سقوط کرد.


روز گذشته باوجود تعطیلی بازارها، قیمت دلار مجددا تحت تاثیر برجام و صحبت‌های پیرامون آن در معاملات پشت‌خطی کاهش یافت و درحالیکه بازار نقدی روز دوشنبه را با قیمت ۲۲هزار تومان بسته بود، بعد از چند روز مقاومت در کانال ۲۲هزار تومان، قیمت دلار فردایی به ۲۱۵۵۰تومان کاهش یافت.


بر همین اساس دلار با دریافت سیگنال از معاملات فردایی روز گذشته، بعد از گذشت حدود چهار ماه بازار امروز را مجددا با قیمت ۲۱۶۰۰تومان آغاز کرد که البته کانال ۲۱هزار تومان پایان روند نزولی دلار نبود چراکه این ارز تا ساعت انتشار خبر کانال ۲۰هزار تومان را هم لمس کرده و قیمت آن به ۲۰۹۰۰تومان رسیده است.


فرمان درهم به دلار

در این میان علاوه بر تاثیر اخبار مثبت وین یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت دلار تا محدوده ۲۰هزار تومان افت ارزش درهم به سطح ۵۰۰۰تومانی است؛ امروز قیمت درهم به ۵۸۱۰تومان کاهش یافته که پیش‌بینی شده بود درصورت کاهش درهم به این سطح دلار هم وارد کانال ۲۰هزار تومان شود.


مقصد بعدی دلار

به گفته تحلیلگران فنی بازار ارز، درصورتی که دلار بتواند تا پایان هفته در قیمت ۲۰۹۰۰تومان باقی بماند با شروع هفته جدید این روند ادامه خواهد داشت و دلار در حرکت بعدی به ۲۰۷۰۰ وپس از آن به نیمه کانال ۲۰هزار تومان خواهد رسید.


انتهای خبر

0
0