همفکران
1400/08/10
09:08
تغییر سهام سهامداران عمده/ خرید و فروش های کم جان در بازار

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در روز گذشته خرید ها بر فروش‌ها غلبه داشت، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۵۵ میلیون و شرکت گروه مالی پارسیان ۱۰۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کردند این دو روز گذشته نیز اقدام به خرید سهام بانک پارسیان کرده بودند، شرکت اندیشه‌سازان بسامان ونداد بیش از یک‌میلیون از سهام بانک پاسارگاد، صندوق بازار گردانی پست‌بانک ایران نزدیک به ۳ میلیون از سهام پست‌بانک ایران، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی سپهرصاد ۵ ‌میلیون و صندوق بازار گردانی سپهر بازار سرمایه ۲۲ میلیون از سهام بانک صادرات ایران را خریداری کردند.


همچنین شرکت توسعه صنایع بهشهر ۳ میلیون، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آتیه نوین بیش از ۸ میلیون و شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان ۵ میلیون از سهام بانک اقتصاد نوین را خریداری کردند، صندوق بازار گردانی بانک سینا ۷ میلیون زا سهام بانک سینا را خریداری کرد در بانک شهر و بانک سامان نیز خریدار وجود داشت، صندوق سرمایه‌گذاری ارزش کاوان آینده ۹ میلیون و شخص حقیقی یک‌میلیون از سهام بانک ایران‌زمین را خریداری کردند اما در ادامه شرکت سرمایه‌گذاری فرآیند بیش از یک‌میلیون از سهام بانک سرمایه را بفروش رساند این بانک روز گذشته نیز فروشنده داشت.


در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی وظیفه، ازکارافتادگی ۸ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۲‌میلیون و شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس نیز بیش از ۳ ‌میلیون از سهام پارس فولاد سبزوار را خریداری کردند، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر بیش از ۹ میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را خریداری کرد.


در دارویی‌ها شرکت سرمایه‌گذاری آذر یک‌میلیون از سهام داروسازی شهید قاضی را بفروش رساند، شخص حقیقی بیش از یک‌میلیون از سهام داروسازی سبحان انکولوژی را خریداری کرد. در سیمانی‌ها شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان بیش از ۵ میلیون از سهام سیمان بهبهان را خریداری کرد و شرکت سیمان مازندران بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان داراب را خریداری کرد.


در خودرویی‌ها، شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا ۲ میلیون از سهام سایپا را خریداری کرد.


در پتروشیمی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از یک‌میلیون از سهام پتروشیمی ارومیه و بیش از یک‌میلیون از سهام پتروشیمی تنگویان را خریداری کرد.


در بازار روز شنبه، شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان ۵۶ میلیون از سهام سیمان فارس و خوزستان را خریداری کرد و در مقابل شرکت توسعه صنعتی و معدنی کانی نوید پارس ۵۶ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رساند، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر ۴۰ میلیون از سهام معدنی و صنعتی گل گهر را بفروش رساند.



انتهای خبر

0
0