بورس پرس
1401/12/01
14:20
معاملات مشکوک دو پتروشیمی، دو شرکت قندی و فولادی، "پارسان" + ۵ نماد

در روز جهش ۶۰.۸ هزار واحدی شاخص، دو پتروشیمی ، دو شرکت قندی و فولادی، گسترش نفت و گاز پارسیان به همراه ۵ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، معاملات دومین روز کاری این هفته بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با جهش ۶۰ هزار و ۸۹۷ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۵۹۴ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۷.۷ و ۲۲۳.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به شستا، سرمایه گذاری ساختمان ایران، سایپا، پالایشگاه تهران به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تقاضای ۵۵۲، ۴۶۶، ۴۴۰، ۴۰۵ و ۳۶۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۰ شرکت با داد و ستد ۱۰ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سرمایه گذاری ملت شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه با رشد ۱.۵ درصدی قیمت سهام و صف خرید ، شاهد داد و ستد ۱۵.۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان ، ماشین سازی نیرو محرکه ، پارس خزر ، پتروشیمی خارک ، پتروشیمی مبین ، فولاد خوزستان، پلی پروپیلن جم، قند اصفهان و کارتن ایران ، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو پتروشیمی، دو شرکت قندی و فولادی، "پارسان" به همراه ۵ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0