دنیای اقتصاد
1400/03/31
17:30
آینده روابط مسکو - واشنگتن ❓در آمریکا، مخالفان هرگونه تعامل با روسیه معتقدند احتمال تغییر رفتار این کشور مادام که فردی مانند ولادیمیر پوتین در رأس...

آینده روابط مسکو - واشنگتن



❓در آمریکا، مخالفان هرگونه تعامل با روسیه معتقدند احتمال تغییر رفتار این کشور مادام که فردی مانند ولادیمیر پوتین در راس قدرت قرار دارد، بسیار کم است. بنابراین مذاکره بی‌فایده است.



❓واقعیت این است که روابط روسیه و آمریکا درحال‌حاضر در سردترین حالت از دوران جنگ سرد قرار دارد و اگر تنش‌های موجود ادامه یابد و شدت پیدا کند، ممکن است کنترل آن غیرممکن شود، آن‌گاه تمام جهان در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت.



❓روسیه و آمریکا درمجموع بیش از ۹۰درصد سلاح‌های هسته‌ای جهان را در اختیار دارند و یک نقطه آغاز همکاری بین دو طرف، تقویت و زنده‌کردن پیمان کاهش سلاح‌های هسته‌ای است. همچنین موضوع حملات سایبری به زیرساخت‌ها، شرکت‌ها و آژانس‌های دولت آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است.



❓از دید بسیاری از تحلیلگران، نمی‌توان انتظار داشت تغییری بزرگ در روابط روسیه و آمریکا ایجاد شود؛ زیرا دو طرف نسبت به هم کاملا بی‌اعتماد هستند؛ اما می‌توان از طریق گفت‌وگو، از شدت یافتن ریسک‌های موجود جلوگیری کرد و بر ثبات افزود. در مطالب حاضر به برخی نکات درباره نشست روز چهارشنبه، هدف آمریکا و روسیه از شرکت در نشست، احتمال‌هایی که درباره آینده روابط دو طرف مطرح است و... اشاره شده است👇



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




yun.ir/۷۵۴t۴

انتهای خبر

0
0