بورس۲۴
1400/07/19
10:33
معرفی متانول ساز های پربازده بازار

به نظر می رسد همچنان فرصت سرمایه گذاری در سهام متانول ساز با توجه به چشم انداز صعودی نرخ جهانی متانول وجود دارد ، لکن در این میان ریسک قطع گاز این شرکت ها را هم باید در نظر داشت و دید سرمایه گذاری در این شرکت ها را بلند مدت کرد...

معرفی متانول ساز های پربازده بازار

بورس۲۴ : طی دو و نیم سال گذشته از بین متانولی ها بیشترین بازدهی را شفن با ۱،۲۳۴ درصد داشت. زاگرس با ۶۶۴ درصد و شخارک با ۴۵۰ درصد دومین و سومین سهم های پربازده این گروه بودند. شلرد نیز با کسب بازدهی ۳۳۹ درصد در رتبه چهارم بازدهی ایستاد.


از ابتدای سال ۹۹ تاکنون زاگرس ۴۱۴ درصد بازدهی کسب کرد و عنوان نخست پربازده ترین متانولی را به خود اختصاص داد. شفن با کسب بازدهی ۳۹۷ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. بازدهی شخارک طی یک و نیم سال اخیر ۱۶۷ درصد و شلرد ۱۲۷ درصد بود که به ترتیب رتبه های سوم و چهارم این جدول رتبه بندی را به خود اختصاص دادند.


از ابتدای سال جاری تاکنون شفن با کسب بازدهی ۶۷ درصد در جایگاه نخست، زاگرس با ۴۷ درصد جایگاه دوم، شخارک با ۴۳ درصد در جایگاه سوم و شلرد با کسب بازدهی ۲۳ درصد در جایگاه چهارم قرار گرفتند.


از سقف تاریخی که در سال ۹۹ رقم خورد تا کمترین قیمتی که این سهم ها در بهار سال جاری به آن رسیدند بیشترین افت قیمت با منفی ۴۰ درصد مربوط به شفن بود. بهای شخارک ۳۶ درصد، شلرد ۳۳ درصد و زاگرس ۱۸ درصد افت داشت. بنابراین کمترین افت قیمت را زاگرس تجربه کرد.


اما نکته جالب آن که عمده این سهم های متانولی هم اکنون بالاتر از سقف قیمتی تاریخی که در سال ۹۹ به آن دست یافته بودند، قرار دارند. در حال حاضر زاگرس ۴۵ درصد بالاتر از سقف تاریخی خود واقع شده، شفن ۲۰ درصد و شخارک ۳ درصد بالاتر از سقف قیمتی سال ۹۹ قرار گرفته اند. اما شلرد ۱۹ درصد پایین تر از آن سقف معامله می شود.


با این حال به نظر می رسد همچنان فرصت سرمایه گذاری در سهام متانول ساز با توجه به چشم انداز صعودی نرخ جهانی متانول وجود دارد ، لکن در این میان ریسک قطع گاز این شرکت ها را هم باید در نظر داشت و دید سرمایه گذاری در این شرکت ها را بلند مدت کرد.





"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0