اقتصاد آنلاین
1399/11/28
15:48
کدال‌نگر ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

این گزارش به مرور اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال می‌پردازد و برخی از آن‌ها را بررسی و تفسیر می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین – سهیل بانی ؛ کدال‌نگر ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.


افزایش سرمایه

«فنورد»: هیات مدیره شرکت نورد و تولید قطعات فولادی، با پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی زمین و ساختمان‌های صنعتی و اداری کارخانه و نیز ساختمان دفتر مرکزی شرکت موافقت کرد.


«سامان»: بانک سامان در اطلاعیه‌ای خبر از ثبت افزایش سرمایه ۴۳درصدی داد. این افزایش سرمایه، از محل مازاد اندوخته دارایی‌ها خواهد بود.


«افق»: شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش نیز، اطلاعیه‌ای مبنی بر ثبت افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی منتشر کرد.


«زبینا»: شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، از تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه ۸۱۰درصدی، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد.


«کیمیا»: شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، افزایش سرمایه‌ای ۱۶۰درصدی از محل سود انباشته را ثبت کرد.


«وپخش»: حسابرس و بازرس قانونی شرکت هلدینگ داروپخش، موافقت خود مبنی بر افزایش سرمایه ۳۲۸درصدی این شرکت از محل سود انباشته و آورده نقدی، را اعلام کرد.


«فروی»: هیات مدیره شرکت ذوب روی اصفهان، پیشنهاد افزایش سرمایه‌ای ۵۰درصدی از محل سود انباشته را ارائه کرد.


«غشاذر»: در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، افزایش سرمایه ۱۰۵درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، تصویب شد.


«مادیرا»: مرحله دوم افزایش سرمایه شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران مورد تایید هیات مذدیره رسید. این افزایش سرمایه ۱۳۰درصدی و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود. لازم به ذکر است مرحله اول افزایش سرمایه ۱۵۶درصدی و از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود.


اطلاعیه‌ها

«فولاد»: شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کد در راستای تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز خود، برنامه ریزی جهت ورود به مزایده‌های سنگ آهن و معادن را در دستور کار قرار داده است.


«فولای»: شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد اعلام کرد که مزایده فروش همه سهام خود در شرکت صنایع مفتولکارن یزد، به دلیل عدم ارائه پیشنهاد، بی‌نتیجه ماند.


«وتجارت»: بانک تجارت، از برگزاری مزایده فروش ۱۷.۴درصد از سهام پوپلین و ۴۶.۸درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان استان یزد خبر داد.


«فاراک»: بنابر اعلام شرکت ماشین سازی اراک، این شرکت برنده مناقصه ساخت ۵۴ سطحه میانی پل شناور PMP به مبلغ حدود ۸۹میلیارد گردید.


«غبشهر»: شرکت صنعتی بهشهر طی اطلاعیه‌ای، خبر از افزایش ۱۳.۸درصدی قیمت محصولات بسته بندی حلب از تاریخ ۲۶بهمن ماه و در پی آن افزایش ۶ تا ۷درصدی در نرخ فروش محصولات خود داد.


«غمارگ»: شرکت مارگارین نیز از افزایش ۱۳.۹درصدی قیمت انواع روغن ساخته شده و حلب از تاریخ ۲۶بهمن ماه خبر داد.


«وآوا»: شرکت سرمایه گذاری آوا نوین پیش‌بینی کرد که این شرکت در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازاء هر سهم ۲,۳۸۰ریال سود محقق می‌کند.


«ثشاهد»: طبق اعلام شرکت شاهد، شرکت سرمایه گذاری سعدی از شرکت‌های تابعه و تحت کنترل با مالکیت ۱۰۰درصدی درصورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی شده منتهی به ۱۳۹۹/۶/۳۱ مبلغ ۲۸۷میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. شایان ذکر است که مبلغ سود شناسایی شده رشدی هزار درصدی نسبت به سال مالی قبل دارد.


«کچاد» و «کگهر»: دو شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن گهر زمین اعلام کردند در مزایده بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان، که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.


«پیزد»: شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد، طی اطلاعیه‌ای از بهره‌برداری از پروژه طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید تایرهای رادیال خبر داد.


«ذوب»: شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد که در مزایده استخراج و فروش سنگ آهن که در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۸ برگزار شده، شرکت کرده‌است.


صورت‌های مالی


«شپاکسا»: شرکت پاکسان، صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۹/۳۰ را منتشر کرد. طبق این اطلاعیه، «شپاکسا» طی این مدت گذشته عملکرد خوبی داشته و ۲۷۱میلیارد تومان سود خالص، شناسایی کرده که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، افزایشی ۳۵درصدی را ثبت کرده است. سود خالص هر سهم در دوره ذکر شده ۲,۵۰۹ریال رقم خورد.


«غبشهر»: شرکت صنعتی بهشهر در ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۹/۳۰، ۱۶۸میلیارد تومان سود شناسایی کرد که نسبت به دوره گذشته ۲۰درصد کاهش یافته است. سود خالص هر سهم این نماد نیز به ۵۶۲ریال رسید.


«واعتبار»: شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، در ۶ماه منتهی به ۱۳۹۹/۱۰/۳۰، سود خالص ۸۲میلیارد تومانی شناسایی کرد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۳۰درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص هر سهم وسدید ۱,۰۲۵ریال رقم خورد.


«ولانا»: شرکت لیزینگ آریا دانا در ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۹/۳۰، ۶میلیارد تومان سود محقق کرد که نسبت به دوره گذشته ۸۶درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص هر سهم ولانا به ۶۱۶ریال رسید.


«شصفها»: پتروشیمی اصفهان گزارش فعالیت دوره یک ماه منتهی به ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ را اعلام کرد که طبق آن، مقدار فروش محصولات پتروشیمی اصفهان با کاهش ۱۵درصدی مواجه شده‌است. این در حالی است که مقدار تولید این شرکت ۱۵درصد افزایش یافته است.


«شبریز»: پالایش نفت تبریز، در ۹ماه منتهی به ۱۳۹۹/۹/۳۰، سود خالص دو هزار و ۴۶۶میلیارد تومانی شناسایی کرد. این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۷۰درصد رشد را به ثبت رسانده‌است. همچنین سود خالص هر سهم وسدید ۲,۴۶۷ریال رقم خورد.

انتهای خبر

0
0