اقتصاد آنلاین
1399/12/27
17:09
گزارش صندوق‌هایETF (۲۷اسفند)/ کمند گوی سبقت را از پالایش و دارا یکم ربود!

در بورس امروز ۲۸۰میلیارد تومان دارا یکم و ۵۰۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۱۴۴میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۲۵میلیارد تومان بود.

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده ؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش حدود ۵۰۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقیقی‌ها معادل ۶۷میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۱۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش ۴۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۴۲ درصد معاملات).


دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام تجارت شاخصی کاردان (کاردان) رشد ۳.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) با زیان ۱.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۷درصد) در رابطه با صندوق گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۷۵۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۵درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (۲.۲درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) ثبت شد.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۱۴۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۲۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۲۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۸۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


صندوق‌های معامله‌پذیر 99.12.27
تحرکات صندوق‌ها 99.12.27
انتهای خبر

0
0