بورس نیوز
1401/06/28
09:03
قیمت نفت در حوالی ۹۰ دلار

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۶۹ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۹۸ سنت رسید.


بورس نیوز : قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جاری افزایش یافت. پائین آمدن ارزش دلار و نگرانی در مورد عرضه نفت قبل‌از اجرایی شدن تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه در ماه دسامبر ترس از رکود اقتصاد دنیا و احتمال کاهش تقاضا برای سوخت را کاهش داده است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۶۹ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۹۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۶۰ سنت معامله می‌شود.


هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش‌از یک درصد در هفته گذشته به‌خاطر نگرانی در مورد افزایش دوباره نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا و تاثیر آن بر آهسته شدن رشد اقتصاد دنیا کاهش‌یافته بودند. اما پایین آمدن ارزش دلار از این شاخص‌های نفتی حمایت کرد، چون خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.


کاهش محدودیت‌های کرونایی در شهر چنگدو در چین با بیش‌از ۲۱ میلیون نفر جمعیت نگرانی در مورد تقاضا در دومین مصرف‌کننده بزرگ دنیا را کاهش داده‌است. صادرات بنزین و دیزل چین هم افزایش‌یافته است.


شرکت نفت کویت اعلام کرد تقاضا برای نفت آن هیچ تغییری نکرده‌است. این کشور در حال حاضر بیش‌از ۲.۸ میلیون بشکه در روز نفت طبق سهمیه خود در اوپک تولید می‌کند.


شرکت نفت بصره اعلام کرد بارگیری و صادرات نفت از پایانه نفتی بصره به شرایط طبیعی بازگشته‌است. صادرات از این بندر به‌خاطر نشتی متوقف‌شده بود.


شرکت‌های انرژی آمریکا برای اولین‌بار طی سه هفته گذشته بر تعداد چاه‌های نفت و گاز طبیعی خود افزوده‌اند که نشان‌دهنده عرضه بیشتر آمریکاست.

انتهای خبر

0
0