آکادمی هلاکوئی
1401/02/18
21:20
بانکداران و وکلا در پی تبدیل شدن دبی به قطب جهانی ارزهای دیجیتال، شغل خود را تغییر می دهند

بانکداران وال استریت به دنبال تکرار موفقیت چانگ…

بانکداران وال استریت به دنبال تکرار موفقیت چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، موسس و مدیر صرافی بایننس هستند که از یک توسعه دهنده نرم افزار به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شد.


به دنبال پیشتازی آقای ژائو، بسیاری به امارات هجوم می‌آورند ، کشوری که وی آنرا «وال استریت رمزارزها»می نامد. بر اساس گزارش بلومبرگ، احساس خرسندی و لذت از این موفقیت حتی بانکداران محلی، وکلا و مدیران بزرگ فناوری را به فکر می اندازد که مسیر های اصلی شغلی خود را برای کسب درآمد از این عرصه تغییر دهند.


ریچارد تنگ (Richard Teng)، رئیس صرافی بایننس در خاورمیانه و شمال آفریقا در مصاحبه ای با دفتر دبی بلومبرگ عنوان کرد:


“ما علاقه بسیاری را از سوی کارمندان موسسات مالی سنتی ملاحظه می کنیم که قصد دارند برای ما کار کنند. ما در حقیقت تعدادی از آنها را استخدام می کنیم.”


در ماه فوریه(بهمن-اسفند ۱۴۰۰)، شرکت بایننس ، بانکدار سابق بانک نیویورک ملون (The Bank of New York Mellon)، ویشال ساشندران(Vishal Sacheendran) را به عنوان مدیر MENA مستقر در امارات استخدام کرد.


رابی ناکرمی(Robbie Nakarmi) که پیشتر به عنوان وکیل معاملات ادغام‌ها و اکتساب‌ها فعالیت میکرد، در روز های پایانی سال گذشته به عنوان مشاور ارشد به این شرکت پیوست.


بر اساس گزارش بلومبرگ، افراد مذکور تنها کسانی نیستند که مسیر شغلی خود را تغییر دادند:


مسیر اصلی احمد اسماعیل، بانکدار سابق بنک آو امریکا و شرکت خدمات مالی جفریز در سال ۲۰۱۷ تغییر کرد. آقای اسماعیل به همراه یکی از همکارش در بنک آو امریکا،کریس فلینوس( Chris Flinos)، بانکی را با نام HAYVN در حوزه سرمایه گذاری ارز دیجیتال در ابوظبی تاسیس کرد.وی عنوان کرد که تعدادی از بانکداران اخیرا در راستای راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری رمزارزی ، از شغل خود استفا داده اند.


آقای اسماعیل در ایمیلی عنوان کرد:


“همه چیز از آنجایی شروع شد که ما شاهد توسعه زیرساخت‌های جهانی و یک محیط نظارتی برای شرکت‌های رمزارز در امارات بودیم ، محیطی که شرکت ها بتوانند در آن ، شکوفا شوند و احساس راحتی کنند.”


امیر تابچ(Amir Tabch)، رئیس سابق بازارهای جهانی در بانک سرمایه گذاری امارات، یکی از افرادی است که به تازگی از شغل خود دست کشیده است. او پس از ۱۶ سال فعالیت در بخش بانکداری سنتی، در ژوئن(خرداد) سال گذشته به عنوان مدیر عامل شرکت DeFi Securrency Capital در ابوظبی منصوب شد.


وی در سمت جدید خود گفت که به دنبال استخدام بانکداران بیشتری برای کمک به “پر کردن شکاف” بین حوزه های مالی سنتی و دیجیتال است.


نرخ تورم روبه رشد ، سرمایه‌گذاران بیشتری را وادار می‌کند تا گزینه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان یک محافظ احتمالی انتخاب کنند. این درحالیست که بسیاری از کسانی که اخیرا در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند ، با ضرر و زیان شدیدی مواجه شده اند.


zhao binance 1024x619 1 300x181 - بانکداران و وکلا در پی تبدیل شدن دبی به قطب جهانی ارزهای دیجیتال، شغل خود را تغییر می دهند

ارزش بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان، از زمان ثبت رکورد تاریخی در نوامبر(آذر-آبان) گذشته، تقریبا به نصف شده است.


سیاست‌های دوستانه کشور امارات در برابر حوزه رمزارزها منجر شده است که بزرگترین شرکت ها به این کشور جذب شوند درحالی که مقررات در برخی از کشور ها سختگرانه است.


آقای ژائو در مصاحبه ای در اواخر ماه مارس(اوایل فروردین)، اعلام کرد: “دبی مرکز اصلی این شرکت محسوب می شود. هرجا که می‌رویم، بازیگران این صنعت تمایل دارند از آن پیروی کنند.”


شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) در ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد دفتر مرکزی خود را از سنگاپور به دبی منتقل کند. گفتنی است که سنگاپور با رویکردی محافظه کارانه تر دنیای ارزهای دیجیتال را قانون مند می کند.


اولا دودین(Ola Doudin)، مدیرعامل صرافی رمزارزی BitOasis مستقر در دبی، عنوان کرد که دولت امارات با قدرت تعهد خود را در راستای رسیدگی به نگرانی‌های مالی غیرقانونی در این صنعت نشان داده است و صرافی‌های متمرکزی همانند شرکت او ، راه امن‌تری در مقایسه با پلتفرم های همتا به همتا به سرمایه‌گذاران محلی ارائه می‌دهند.


template 1 box 1024x683 1 300x200 - بانکداران و وکلا در پی تبدیل شدن دبی به قطب جهانی ارزهای دیجیتال، شغل خود را تغییر می دهند

گابریل عابد (Gabriel Abed)، سفیر باربادوس (Barbados) در امارات عنوان کرد: “نشناختن امارات به عنوان قطب ارزهای دیجیتال در جهان کار آسانی نیست.” آقای عابد نخستین شرکت بلاک چین کارائیب را در سال ۲۰۱۰ تاسیس کرد و زمانی که آقای ژائو در امارات متحده عربی مستقر شد، وی را به خانه خود دعوت کرد.


آقای عابد طی یک مصاحبه تلفنی با بلومبرگ افزود:


“این کشور به معنای واقعی تمامی قطعات این پازل را در خود دارد: رهبری، مقررات، مناطق آزاد، استعدادها و سرمایه‌ها.”


بر اساس اعلام مرکز چند منظوره مبادله کالای دبی یا (DMCC)، این مرکز به تعداد ۶۶۵ شرکت جدید در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ثبت رسانده است که با هجوم کسب و کار های رمزارز و بلاک چین به این کشور ، تعداد شرکت ها افزایش یافته است. عرصه رمزارزها، حدود ۱۶ درصد از کل شرکت های ثبت شده در این مدت زمان را به خود اختصاص داده است.


مروان الزارونی(Marwan Alzarouni)، مدیر عامل مرکز بلاک چین دبی اظهار داشت که انتظار دارد شرکت‌های بیشتری به این کشور منتقل شوند.


Marwan Alzarouni 1024x683 1 300x200 - بانکداران و وکلا در پی تبدیل شدن دبی به قطب جهانی ارزهای دیجیتال، شغل خود را تغییر می دهند

پلتفرم خرید و فروش رمزارزی رین (Rain) در ژانویه(دی-بهمن) از بازار جهانی ابوظبی تاییدیه اصلی خود را دریافت کرد. Yehia Badawy، یکی از بنیانگذاران این پلتفرم ، عنوان کرد که دنیای ارزهای دیجیتال برای خرید ملک و حتی پرداخت صورت حساب رستوران ها متداول و فراگیر شده است که نشان دهنده علاقه گسترده تر نسبت به آن است.


بر اساس داده های گردآوری شده توسط شرکت تحلیلی چین‌الایسیس (Chainalysis) از ژوئیه ۲۰۲۰(تیر ۱۳۹۹) تا ژوئن ۲۰۲۱(خرداد ۱۴۰۰)، امارات متحده عربی سومین بازار بزرگ رمزارزی در خاورمیانه است که حجم معاملات آن در حدود ۲۶ میلیارد دلار است و حدود ۱۵۰۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.


خانم دودین، مدیرعامل صرافی رمزارزی BitOasis، در خاتمه عنوان کرد:


“فکر نمیکنم که امارات متحده عربی از حس و حال فعلی منحرف شود. طی چند سال آینده، آن شهرها و بازارهایی که این عرصه نوظهور را می پذیرند، به مراکزی مانند نیویورک، لندن و هنگ کنگ تبدیل خواهند شد که مراکز فعلی بازارهای سنتی هستند.”






این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: arabianbusiness


انتهای خبر

0
0