بورس پرس
1399/10/20
00:00
شرکت ۱۰۳.۷ میلیاردی آماده عرضه اولیه سهام شد / مشخصات کلی

شرکت مرغ اجداد زربال با سرمایه ۱۰۳.۷ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت مرغ اجداد زربال از ۱۷ دی در پلاک ۵۸۱ در بخش زراعت و خدمات وابسته در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد تا آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام باشد. سهامدار عمده متعهد شده ۱۰ درصد دیگر سهام را ظرف مدت سه ماه از تاریخ عرضه اولیه با هماهنگی بورس تهران عرضه کند.


طبق بررسی های بورس پرس، "اجداد" سال ۷۰ در قالب سهامی خاص تاسیس شد و سال ۷۱ فعالیت در زمینه کلیه عملیات مرغداری از جمله پرورش و نگهداری گله مرغ اجداد، تولید گوشت، تخم مرغ و انواع جوجه یکروزه و غیره را آغاز کرد. مهم‌ترین ریسک‌های شرکت شامل ریسک اقلیمی، بیماری‌های دامی، نوسان قیمت و تنظیم بازار، نقدینگی و قوانین و مقررات است.


سرمایه شرکت با ۱۵۵۱ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی ۸ مرحله فزایش سرمایه به ۱۰۳.۷ میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با ۹۹.۶ درصد سهام حضور دارد. شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در سه سال آتی ندارد.


نحوه قیمت گذاری محصولات


نرخ فروش جوجه یکروزه پدر و مادر با پیشنهاد مدیر عامل و نرخ فروش جوجه یکروزه مازاد پدر و مادر بر اساس تصویب گروه معاملات به تایید هیات مدیره می رسد. شرایط بازار و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت فروش آن است. نرخ فروش جوجه یکروزه گوشتی و مازاد پدر و مادر بر اساس نرخ روز و مجوز مدیران صورت می گیرد. نرخ فروش محصولات شعبه زربال شامل مرغ گرم و سرد و محصولات فرآوری شده بر اساس نرخ روز صورت می‌گیرد. نرخ فروش خوراک ماهی بنا به درخواست مشتری بر اساس سیاست های تعیین شده توسط هیات مدیره و قیمت روز مواد اولیه جهت ساخت آن صورت می گیرد.


نرخ فروش خروس جوان بر اساس سیاست های تعیین شده توسط هیات مدیره و نرخ روز صورت می گیرد. در بخش فروش محصولات جوجه یک روزه پدر و مادر، جوجه یک روزه گوشتی، مرغ و سایر محصولات گوشت مرغ بصورت نقدی و برای فروش جوجه گوشتی از سیاست فروش اعتباری ۴۵ روز استفاده می شود.


سیاست تقسیم سود


با توجه به سیاست های توسعه ای، سیاست تقسیم سود برای سال های مالی ۹۸-۹۹، ۹۹-۱۴۰۰ و ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ تقسیم حداکثر ۷۰ تا ۸۰ درصد سود خالص و مابقی ۲۰ تا ۳۰ درصد برای پیشبرد سیاست های آتی و توسعه ای جهت استفاده بهینه از ماشین آلات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


صورت سود و زیان ۵ ساله



پیش بینی سود هر سهم سه سال آتی



طرح های توسعه ای و برنامه‌های آتی



صورت سود و زیان پیش بینی شده



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0