اقتصاد آنلاین
1400/02/06
16:51
نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری دارویی تامین در فروردین ماه / سرمایه‌گذاری‌های جدید تیپیکو در کدام شرکت‌هاست؟

ارزش بازاری سرمایه گذاری دارویی تامین در نخستین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۲۴هزار و ۷۰۰میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت بیش از ۶میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید انجام داد.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری سرمایه گذاری دارویی تامین با حدود ۱۱۵میلیارد تومان افزایش به حدود ۲۴هزار و ۷۰۰میلیارد تومان رسید. افزایش ۲۵۱میلیارد تومانی ارزش شرکت کلر پارس (از گروه محصولات شیمیایی)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین شرکت پارس دارو با ۵۹میلیارد تومان رشد و شرکت شیرین دارو با افزایش حدود ۵۲میلیاردی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند. از طرف دیگر بیشترین کاهش ارزش بازاری در پرتفوی این شرکت نیز با ۲۵۲میلیارد تومان، از آن هلدینگ داروپخش شد.


« تیپیکو » در نخستین ماه از سال جدید، بیش از ۲۵۵میلیون تومان سهام شرکت پخش هجرت و ۱۴۴میلیون تومان سهام شرکت داروسازی قاضی خریداری کرد. همچنین گروه بهمن در این مدت حدود ۶میلیارد و ۳۴۸میلیون تومان در صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین سرمایه‌گذاری کرد.


در پایان فروردین ماه، مالکیت «تیپیکو» در صنعت مواد و محصولات دارویی، بیش از ۶۳درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی «تیپیکو» را به خود اختصاص داده است.


گروه تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور با حدود ۲۳درصد و گروه مواد و محصولات شیمیایی با ۱۱.۵درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت سرمایه گذاری دارویی تامین قرار دارند.


تیپیکوفروردین
انتهای خبر

0
0