بتاسهم
1399/12/17
18:28
گزارش همفکران از مجمع #دعبید تقسیم سود 20 تومانی دعبید به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 30 آذرماه سال 99 شرکت داروسازی دکتر عبی...

گزارش همفکران از مجمع #دعبید


تقسیم سود ۲۰ تومانی دعبید



به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۹ شرکت داروسازی دکتر عبیدی روز جاری با حضور ۹۰ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی و نمایندگان آنها در حالی برگزار شد که در پایان این جلسه به ازای هر سهم ۲۰۰ریال، معادل ۹۰ میلیارد تومان تقسیم و در نهایت صورت های مالی شرکت مورد تصویب مجمع قرار گرفت. ریاست این جلسه به عهده غفار برارجانیان بود.



تولید ۱۰۲ میلیون جعبه دارو در سال ۹۹


برارجانیان به جزییات گزارش سالانه هیات مدیره پرداخت و گفت: شرکت داروسازی دکتر عبیدی به عنوان بزرگترین شرکت داروسازی کشور پیشرو در تولید داروهای با کیفیت بوده و بیش از ۲ میلیون بیمار را تحت پوشش درمانی خود دارد. همچنین بیش از ۸۰ برند ملی و ۵ برند تحت لیسانس را دارا بوده و برنامه تولید ۱۲۶ میلیون جعبه دارو در سال ۱۴۰۰ از برنامه های آتی این شرکت است. دعبید در سال مالی مذکور ۱۰۲ میلیون جعبه دارو تولید کرده است.


وی در ادامه تصریح کرد: این ۸۰ برند ملی در حوزه های دیابت و بیماری های قلبی و عروقی، روانپزشکی، مغز و اعصاب، عفونی، تنفسی، آلرژی، اورولوژی، اطفال، درد، سرماخوردگی و مکمل و ویتامین است. مکمل ها حوزه ای است که در این شرکت در حال رشد و توسعه است.



رشد فروش ۵۹ درصدی


رییس مجمع شرکت داروسازی دکتر عبیدی به رشد فروش شرکت در سال مالی مذکور اشاره کرد و گفت: ۵۹ درصد رشد فروش داشتیم که عمدتا از داروها و محصولات استراتژیک ناشی می شود که در ۱۰ سال گذشته به بازار آمدند. سایر داروها ۲ درصد از سهم فروش دکتر عبیدی را به خود اختصاص داده اند. در حوزه داروهای با نسخه ۳۰ برند دارویی داریم که ۷۳ درصد از سهم دارویی را به خود اختصاص داده اند که با رشد ۷۶ درصدی همراه بوده است. ۲۵ درصد از سهم فروش شرکت شامل داروهای بدون نسخه می شود که ۳۵ درصد رشد داشته و به نظر می رسد این زمینه ای است که در دراز مدت به شناخته شدن برند عبیدی کمک خواهد کرد. قیمت گذاری این سری از محصولات براساس ارز نیمایی انجام می شود.



تولید ۱۸۶ محصول جدید طی ۷ سال


برارجانیان افزود: از سال ۹۲ تا کنون حدود ۱۸۶محصول جدید به بازار روانه کردیم؛ در سال ۹۹ این آیتم ۱۳ محصول بود و در سال آینده در نظر داریم حدود ۱۳ محصول جدید دیگر را به بازار عرضه کنیم. در همه این سال ها رشد دکتر عبیدی در بازار دارویی کشور پیشتاز بوده است.


این مقام مسئول به داروهای تولید شده در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سال مالی مورد گزارش ۲ محصول در حوزه قلبی عروقی، ۲ محصول در حوزه دیابت، یک محصول در حوزه بیماری های تنفسی، ۲ محصول مکمل و ۶ محصول در حوزه اطفال تولید و روانه بازار شد.



نگاهی به برنامه های میان مدت دعبید


در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت دکتر رضویان به برنامه های میان مدت شرکت اشاره کرد که به شرح زیر است:


ادامه روند اصلاح و تغییرات ساختاری خطوط تولید جهت تطابق با استانداردهای کیفی مطابق با شاخص های بین المللی برای ارتقا GMP، افزایش سطح موجودی ها جهت جلوگیری از کمبود مواد اولیه به دلیل تحریم های اقتصادی، بکارگیری روشهای جدید ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات در راستای افزایش سطح آگاهی و رضایت بیماران و پزشکان، ادامه روند اصلاح فرمولاسیون برخی از محصولات و نیز تولید و اضافه نمودن محصولات جدید برمبنای نیازسنجی انجام شده در جامعه در حوزه های مختلف درمانی. همچنین ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت و تحقیق و توسعه از پروژه های در دست کار شرکت است. به گفته رضویان سایت تولید داروی مکمل نیز تا اواخر سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید. همچنین سایت عبیدی البرز در زمینی به مساحت ۴۵ هزار متر مربع با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون جعبه دارو نیز از مهم ترین پروژه های شرکت است.



تجدید ارزیابی نداریم


در جلسه مجمع شرکت داروسازی دکتر عبیدی رضویان در پاسخ به سوال سهامداران در رابطه با افزایش سرمایه تصریح کرد که این شرکت هیچ برنامه ای برای افزایش سرمایه چه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و چه سایر روش ها ندارد.


در ادامه بازرس و حسابرس این شرکت اذعان کرد که وضعیت های با اهمیت شرکت clean است و عنوان کرد: براساس گزارش حسابرس برای سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۹۹ عملکرد مالی و جریان‌های نقدی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می دهد. بعد از قرائت گزارش عملکرد هیئت مدیره و همچنین گزارش بازرس و حسابرس قانونی شرکت، صورتهای مالی شرکت به تصویب هیئت مدیره شرکت رسید.



انتهای خبر

0
0