بورس۲۴
1399/01/30
22:25
مقایسه بازدهی بازارهای بورس، ارز و طلا از ابتدای امسال

به گزارش خبرنگار بورس ۲۴، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر آن است، که بازار سهام در این مدت...

بورس۲۴ : بازار سهام از ابتدای امسال تا کنون با ۲۵.۹رشد، بیشترین بازدهی را نصیب به سایر بازارها نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.


به گزارش خبرنگار بورس۲۴ ، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۲۵.۹رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رافت ۱.۶درصدی و بازار سکه با افزایش ۶.۴ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افزایش ۸.۱درصدی و بازار ارز(دلار) افت ۱.۶ درصدی و بازار سکه هم رشد ۰.۱ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.


همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار نشان می د‌هد در این مدت تعداد ۳۲ میلیارد و ۴۹۱میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۹۸ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال در بیش از ۵ میلیون و ۷۰۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت.


این در شرایطی است که در هفته گذشته صنایع دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۲۳.۱ درصد، استخراج سایر معادن با ۲۲ درصد، حمل و نقل با ۲۰.۵ درصد، رایانه و فعالیت های وابسته به آن با ۱۷.۳ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۵.۹ درصد، انبوه‌سازی، املاک و مستقلات با ۰.۸ درصد و گروه استخراج ذغال‌سنگ با ۰.۶ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل صنایع محصولات چوبی با ۴.۶ درصد، مواد و محصولات دارویی با ۲.۴ درصد و منسوجات با ۰.۷ درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشته‌اند.


همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۹۱۷۶میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۲۴۴۶میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۲۳۸۸ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۳۳۵میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۸۸۷میلیون سهم،خودرو و ساخت قطعات با ۱۶۱۵میلیون سهم و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۲۲۶۰میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.


انتهای خبر

0
0