بورس۲۴
1401/03/24
14:26
برگزاری نشست خبری عرضه اولیه سهام «تپسی» با حضور وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

بورس ۲۴ - نشست خبری عرضه اولیه سهام «تپسی» امروز با حضور وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد...

برگزاری نشست خبری عرضه اولیه سهام «تپسی» با حضور وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

بورس۲۴ : نشست خبری عرضه اولیه سهام «تپسی» امروز با حضور وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.


* مدیر عامل فرابورس: بعد از دو سال تلاش امروز میزبان نخستین استارتاپ در بازار سرمایه هستیم


* رئیس سازمان بورس: عرضه سهام تپسی شروع راه جدیدی در بازار سرمایه است / اتفاق بسیار بزرگی افتاد


* مدیر عامل تپسی: امروز آغاز راه است / با شفافیت کامل رو به جلو خواهیم رفت


* وزیر اقتصاد: بایستی کمک کنیم، در دوران بلوغ این صنعت از ابزارهای تجهیز منابع به خصوص بازار سرمایه به خوبی استفاده کنیم


مجید عشقی رئیس سازمان بورس در این نشست با اشاره به اینکه سازمان بورس خواهان آن است، که شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه نقش موثرتری بازی کنند و همچنین به دنبال این هستیم که در افزایش تامین مالی این شرکت ها نقش ایفا کنیم گفت: در سازمان بورس و اوراق بهادار تمهیدات خوبی در خصوص انتشار اوراق بدهی و پذیرش دانش بنیان ها در بورس فراهم شده است.


او با اشاره به اینکه اتفاق بسیار بزرگی افتاده و عرضه تپسی شروع راه جدید در بازار سرمایه است، گفت: امیدواریم شاهد شکوفایی دانش بنیان ها باشیم که اقتصاد را متحول کند.


میثم فدایی مدیر عامل فرابورس ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه بعد از دو سال تلاش امروز میزبان اولین استارتاپ در بازار سرمایه هستیم، گفت: طولانی شدن این فرایند به دلیل اولین بودن و تدوین قوانین و تسهیل شرایط آن بود.


او ادامه داد: تقاضاهای خوبی از استارتاپ ها داشتیم، که طی ماه های آینده در هیات پذیرش بررسی و پذیرش خواهند شد.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه ورود تپسی به بازار سرمایه یک تغییر دیدگاه در اقتصاد ایران است، که شرکت هایی بدون دارایی فیزیکی قیمت گذاری و وارد بازار سرمایه شوند، افزود: در حال ورود به فضایی جدید و بسیار مهم هستیم. بسیاری از استارتاپ ها به زودی در سایر حوزه ها، وارد بازار سرمایه خواهند شد و تپسی یک انگیزه برای ورود آنهاست.


وی تاکید کرد: تغییر فرهنگ، روش و نگرش به سادگی رخ نمی دهد و ورود امروز تپسی به بازار سرمایه اتفاق بزرگی است، که فرابورس و سازمان بورس آن را رقم زد.


میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی نیز گفت: یک سوم اقتصاد توسعه یافته در دنیا متعلق به استار تاپ هاست. ما برای ورود به بازار سرمایه دو سال سخت را گذراندیم تا استانداردها و ضوابط شکل گرفت.


او اضافه کرد: امروز آغاز راه است و ما به عنوان نماینده این صنعت در بازار سرمایه شفاف ترین اطلاعات را ارایه خواهیم کرد.


سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست ویژه عرضه اولیه سهام تپسی اظهار کرد: در زیست بوم سرمایه گذاری کشور برای کسب و کارهای نوآورانه برای تولد آنها اقدامات و بسترهای مناسب فراهم شده و شرایط قابل دفاع است، اما برای سایر مراحل رشد با تنگناهای زیادی مواجهیم.


او گفت: وزارت اقتصاد باید کمک کند در دوران بلوغ این صنعت از ابزارهای تجهیز منابع به خصوص بازار سرمایه به خوبی استفاده کنیم و امروز آغاز این راه است و وجه نمادین جلسه امروز برای ما همین است که با کمک قانون جهش تولید دانش بنیان و کمک های دیگر حاکمیت در ماه های آینده روزهای بهتری را شاهد باشیم.


عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست خبری اظهار داشت: نگاه دولت نگاه حمایت از اقتصاد دیجیتال است و سال گذشته به خاطر اهمیت همین موضوع کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت تشکیل شد.


او گفت: فرآیند عرضه تپسی فرآیندی جدید بود و در این زمینه چالش هایی وجود داشت. به جز ساختار بازار سرمایه، دستگاه های دیگر هم نسبت به این موضوع با توجه به نبود تجربه قبلی حساسیت داشتند. همچنین ارزیابی دارایی ها هم مسئله بوده است.


به گفته وی نا امید نشدن تیم تپسی راه را برای بقیه هموار کرد و امیدوارم که در ادامه شاهد حضور بقیه شرکت های فناورانه در این عرضه باشیم. هدف، دستیابی به سهم ۱۰ درصدی این شرکت ها از تولید ناخالص ملی طبق اسناد بالا دستی است.


در ادامه این نشست، مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با اشاره به اینکه امروز مقدمه چند تغییر برای فرصت های سرمایه گذاری برای مردم است ، گفت: تا پیش از این مردم در طلا و سکه و سهام دارایی محور سرمایه گذاری می کردند اما از این به بعد امکان سرمایه گذاری در استارتاپ ها فراهم شده و برای سرمایه گذاران نقد شوندگی سرمایه ضروری است که امروز برای استارتاپ ها این امکان فراهم شده‌است.


وی ادامه داد: تفاوت تپسی به عنوان فصلی جدید، دارایی نامشهود است و با نوع جدیدی از دارایی به دور از دارایی های سنتی مواجهیم. برای بازار سرمایه هم امروز روزی تاریخی است و در انتخاب این شرکت ها باید دقت کامل شود تا تجربه های شیرینی برای مردم رقم بخورد.


او تصریح کرد: با ورود اولین استارتاپ به بازار سرمایه قدمی به استاندارهای جهانی و اقتصاد دیجیتال نزدیک شدیم. امیدوارم این استارتاپ ها در مسیر رشد و توسعه گام بردارند و باعث رشد و توسعه بازار سرمایه شوند.


غکس
عکس
عکس
عکس
عکس
عکس
عکس
انتهای خبر

0
0