سنا
1400/09/27
12:54
سبزپوشی شاخص در آخرین شنبه فصل زرد

در جریان معاملات امروز (شنبه، بیست و هفتم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۲ هزار و ۲۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۴۷۰ واحد افزایش، به رقم ۳۴۶ هزار و ۹۸۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۴۲۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۱۲ هزار و ۱۳۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۵ هزار و ۹۵ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه خودرو با ۵۰ هزار و ۹۳۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۱ هزار و ۹۲۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۷۷۵ معامله به ارزش یک هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۱۴ هزار و ۴۱ معامله به ارزش یک هزار و ۳۲ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۲ هزار و ۸۳ معامله به ارزش ۸۳۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۲۹۳ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۷۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۵۰ واحد، شرکت ایران خودرو با ۶۴۱ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۰۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی فناوران با ۱۳۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۴۱ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۳۶ واحد، شرکت بهنوش ایران با ۳۳ واحد و بانک کارآفرین با ۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


انتهای خبر

0
0