آکادمی هلاکوئی
1399/11/13
13:38
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱۳ بهمن)

پس از افت شدیدی که منجر شد بیت…

پس از افت شدیدی که منجر شد بیت کوین سطح ۳۲۰۰۰ دلار را بار دیگر لمس کند، این دارایی بهبود یافته و تا نزدیک سطح ۳۴۰۰۰ دلار صعود کرده است. با این حال، به دنبال غلبه عملکرد برخی از کوین های جایگزین بر این ارز، از جمله ریپل، چیرگی بیت کوین همچنان در حال کاهش است.


لمس سطح ۳۴۰۰۰ دلار


روز جمعه ارز رمزنگاری شده برتر بازار پس از تغییر بیوگرافی حساب کاربری توییتر ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، به بیت کوین در یک مسیر صعودی شدید قرار گرفت.


این دارایی با صعودی چشمگیر نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و تنها ظرف چند ساعت حدود ۷۰۰۰ دلار به ارزش آن اضافه شد. با این حال، ماهیت بسیار ناپایدار بازار، یک بار دیگر با اصلاح بیت کوین به همان شدت خود را نشان داد.


اگرچه به نظر می رسید که این ارز در حدود ۳۴۰۰۰ دلار آرام گرفته است، اما افت ناگهانی بیش از ۲۰۰۰ دلار دیروز آن را به پایین ترین قیمت روزانه ۳۲۰۰۰ دلار (در Bitstamp) رساند. با این وجود، BTC توانست تاحدود زیادی این زیان را جبران کند و اکنون با قیمتی کمتر از ۳۴۰۰۰ دلار معامله می شود.


از منظر تکنیکال، اولین خطوط مقاومت درصورت ادامه روند رشد بیت کوین، ۳۴۰۰۰ ، ۳۴۴۵۰ و ۳۵۰۰۰ دلار خواهند بود. در مقابل، سطوح حمایتی ۳۲۵۰۰ ، ۳۲۰۰۰ و ۳۱۲۰۰ دلار در صورت افت قیمت به کمک این ارز خواهند آمد.


چارت بیتکوین - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 بهمن)چارت بیتکوین - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 بهمن)

بیشتر کوین های جایگزین طی چند روز اخیر با ریزش یا افزایش جزیی قیمت وضعیت نسبتا پایداری داشته اند. اتریوم با کمتر از ۳ درصد کاهش به ۱۳۱۵ دلار رسیده است. چین لینک (۳.۵-٪)، پولکادات (۳-٪) و کاردانو (۲-٪) نمونه هایی از ۱۰ ارز برتر بازار هستند که امروز به رنگ قرمز دیده می شوند.


در مقابل، بیت کوین کش (۱.۳٪)، بایننس کوین (۳٪) و استلار (۳٪) تاحدودی افزایش قیمت داشته اند.


با این حال، ریپل همچنان بهتر از همه عمل کرده است. پس از چندین هفته حرکات نامطلوب قیمت ناشی از اتهامات وارد شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، قیمت XRP در چند روز گذشته ناگهان افزوده شده است.


فقط در ۲۴ ساعت گذشته توکن بومی ریپل ۵۰٪ رشد داشته و با ۱۶۰٪ افزایش قیمت از روز جمعه، به ۰.۶۷ دلار رسیده است. در حالی که برخی معتقدند که این افزایش چشمگیر به دلیل پاسخ ریپل به SEC است، برخی دیگر حدس می زنند که یک پامپ قیمتی هماهنگ مشابه با GameStop و Dogecoin رخ داده است.


بازار 13بهمن - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 بهمن)بازار 13بهمن - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 بهمن)

PancakeSwap (۳۴٪), Dogecoin (۳۰٪), Flow (۳۰٪), Siacoin (۱۸٪), The Graph (۱۷٪), Compound (۱۵٪), Ampleforth (۱۲٪) و EOS (۱۰٪) بیشترین میزان رشد را در تایم فریم ۲۴ ساعته شاهد بوده اند.


افزایش قیمت آلتکوین ها به رهبری ریپل، منجر به کاهش چیرگی بیت کوین تا ۶۲٪ شده است. این رقم حدود ۳٪ کاهش از روز جمعه تاکنون را نشان میدهد.


درنهایت، ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری بالای مارک ۱ تریلیون دلار باقی مانده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0