سنا
1400/04/07
14:25
روند معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۷ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۵ هزار و ۲۶۱ واحد به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید، در حالی که شاخص هم‌وزن مسیری معکوس در پیش گرفت و با ۱۱۶ واحد کاهش به عدد ۳۸۲ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۵۴۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۱۶واحد کاهش به ۳۸۲ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۴ واحد افت به ۲۴۴ هزار و ۹۱۵ واحد رسید .


شاخص بازار اول افزایش ۴ هزار و ۷۷۹ واحد و شاخص بازار دوم رشد ۷ هزار و ۴۵۷ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه چندرشته ای صنایع با ۸۷ هزار و ۶۸۶ معامله به ارزش ۷ هزار و ۳۳ میلیارد، گروه بانک ها با ۴۸ هزار و ۱۶۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۰۶ میلیارد، گروه خودرویی با ۷۳ هزار و ۷۵۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۳۷ میلیارد، گروه شیمیایی با ۴۵ هزار و ۴۴۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۲۷ میلیارد، گروه سرمایه گذاری ها با ۴۱۶ هزار و ۹۳۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۷۳ میلیارد و گروه فلزات اساسی با ۴۷ هزار و ۸۳۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت های فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر با ۹.۵۳ درصد، ذغال سنگ نگین طبس با ۸.۹۱ درصد، نورد و قطعات فولادی با ۵ درصد، دارویی لقمان با ۴.۹۷ درصد، ملی سرب و روی ایران با ۴.۹۶ درصد، صنایع سیمان دشتستان با ۴.۹۵ درصد و شرکت صنایع ریخته گری ایران با ۴.۸۹ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشته اند .


از سوی دیگر، شرکت صنایع شیمیایی سینا با ۳۲.۶ درصد، شرکت پشم شیشه ایران با ۹.۹۹ دصد، شرکت کنترل خوردگی تکین کو با ۹.۳۳ درصد، شرکت لامیران با ۴.۹۷ درصد، شرکت سیمان ایلام با ۴.۹۲ درصد، گروه دارویی برکت با ۴.۸۸ درصد و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان با ۴.۷۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند .


شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۱۰۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۲۲۳ واحد، بانک تجارت با ۶۳۲ واحد، بانک ملت با ۵۹۴ واحد، پتروشیمی جم با ۵۳۸ واحد و مخابرات ایران با ۵۲۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند .


در مقابل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۶۸ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۵۲۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳۹۶ واحد، گروه دارویی برکت با ۲۹۱ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۲۸۵ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند


انتهای خبر

0
0