آکادمی هلاکوئی
1400/10/21
22:50
صندوق بین‌المللی پول: کریپتو خطرات همه گیری را ایجاد می‌کند

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در جدیدترین گزارش خود…

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در جدیدترین گزارش خود خاطرنشان کرده است که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دلیل همبستگی بالایشان با دارایی‌های سنتی، خطری سیستماتیک برای بازارهای مالی جهانی ایجاد می‌کنند.


2022 01 11 22 41 00 IMF  Crypto Poses Contagion Risks - صندوق بین‌المللی پول: کریپتو خطرات همه گیری را ایجاد می‌کند

حمایت پولی بی‌سابقه از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ، که قرار بود ضربه ناشی از همه‌گیری کرونا را مهار کند، به عنوان دلیل اصلی ارتباط قوی‌تر بین ارزهای دیجیتال و شاخص‌های سهام ذکر شده است.


صندوق بین المللی پول خاطرنشان می کند که کاهش شدید قیمت بیت کوین می تواند اثرات زیادی را ایجاد کند. همبستگی بین سهام و کریپتو در دوره‌های افزایش نوسانات بازار افزایش می‌یابد.


همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، بیت کوین برای اولین بار از اواخر سپتامبر (اوایل مهر) به زیر ۴۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد.


اخیرا بیت کوین به صورت قفل شده با S&P ۵۰۰ و نزدک معامله می شود. طبق داده های ارائه شده توسط Kaiko، ضریب همبستگی به ۰/۶۱ رسیده است که بالاترین سطح از ژوئیه ۲۰۲۰ (تیر ۹۹) است.


با این حال، در حالی که S&P ۵۰۰ به رکوردهای خود ادامه می دهد، بیت کوین ۳۸/۳۹ درصد نسبت به اوج خود کاهش یافته است.


صندوق بین‌المللی پول به این نتیجه می‌رسد که بیت‌کوین عملا به‌عنوان یک تنوع‌بخش در پرتفو شکست خورده است، زیرا به معامله شدن در کنار سهام ادامه می‌دهد.


به منظور جلوگیری از مشکلات اقتصادی، این سازمان بار دیگر بر اهمیت ایجاد یک چارچوب مقررات جهانی برای ارزهای دیجیتال تاکید کرده است.


در گزارش اکتبر (مهر) خود، این موسسه مالی برجسته اشاره کرده است که پذیرش بیت کوین در السالوادور می تواند منجر به بی ثباتی جریان سرمایه شود. همچنین زنگ خطر را در مورد استیبل کوین ها به صدا درآورد و ادعا کرد که می توان از آنها به عنوان ابزاری برای فرار مالیاتی استفاده کرد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0