فارس نیوز
1402/02/05
13:05
افزایش ۴۲ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۲ هزار و ۳۳۵ واحدی همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در ابتدا رشد قابل توجهی را تجربه کرد، اما در ادامه فشار عرضه در بازار افزایش یافت و بخشی از صعود بورس را خنثی کرد. شاخص کل بورس در پایان معاملات با تقویت ۴۲۳۳۵ واحد، به رقم ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.


همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱۲۹۹۳ واحد به رقم ۷۸۱ هزار و ۴۸۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۷۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ارزشی ۱.۸۲ درصد تقویت شد، اما این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶۹ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۱.۵۱ درصد رشد کرد و شاخص بازار اول بورس ۱.۸۷ درصد افزایش یافت. شاخص بازار دوم بورس با ۱.۷۵ درصد افزایش همراه شد.


امروز نمادهای گل گهر، ملی صنایع مس ایران و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۴۶۲ واحد افزایش به رقم ۲۹ هزار و ۵۱۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۷۳ هزار میلیارد تومان شد.


همچنین امروز، اوراق مالی اسلامی حدود ۲.۶ میلیون برگه در قالب ۴۸۳ معامله و به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان دادوستد شد.


امروز نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان و سرمایه گذاری صبا تامین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند.


پایان پیام/ ت ۱۱۱۲


انتهای خبر

0
0