ایبنا
1399/11/27
13:36
عقبگرد بیش از ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷ هزار و ۳۰۶ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد به یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۶۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۸۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۰۶ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد به رقم ۳۲۸ هزار و ۴۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۳ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد، عدد ۴۳۷ هزار و ۲۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۰ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۹۳۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۵۲۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۷۱ واحد کاهش به رقم ۹۲۱ هزار و ۲۴۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۷۸۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۳۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، فارس، کچاد، وغدیر، تاپیکو و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، شبندر، فخاس و برکت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۸۳ هزار و ۲۶۲ نوبت معامله و به ارزش ۷۶ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فپنتا (سپنتا) با ۵.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وصنعت، حپترو، دروز، شپارس و خچرخش بود. همچنین نماد معاملاتی پتایر(ایران تایر) با ۱۳.۰۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غسالم، سصفها، حفارس، سدور، خزامیا و حتاید قرار گرفتند.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی فملی، خساپا، شپنا، برکت، شبندر، فولاد و شستا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، سیتا، کمند، شبندر، غپاک و کفپارس با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای پالایش، کلوند، شستا، دارا یکم، کدما، وتجارت و وبملت بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، فقظ شاخص صنعت ذغال سنگ با افزایش همراه بود و شاخص صنایع «چند رشته ای ص»، «وسایل ارتباطی»، «فنی مهندسی»، «اطلاعات و ارتباطات»، «محصولات چرمی» و «لاستیک» با کاهش مواجه شده است.




انتهای خبر

0
0