آکادمی هلاکوئی
1401/06/23
10:25
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۳ شهریور)

پس از آن که داده های تورمی روز…

پس از آن که داده های تورمی روز سه شنبه سرمایه گذاران را ناامید کرد، بازارهای ریسکی در سراسر جهان کاهش یافتند. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه آگوست (مرداد و شهریور) افزایش غیرمنتظره ۸.۳ درصدی قیمت‌ها را در مقابل انتظار افزایش ۸.۱ درصدی نشان داد. تورم اصلی نیز که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، در مقابل پیش‌بینی ۶.۱ درصدی، ۶.۳ درصد افزایش یافت. نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باعث افزایش شدید نرخ بهره در جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) می شود. به این ترتیب، ابزار CME FedWatch اکنون احتمال ۸۲ درصدی را برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو پیش بینی می کند.


قیمت بیت کوین (BTC) بلافاصله پس از انتشار این اخبار حدود ۵ درصد کاهش یافت و به زیر ۲۱۰۰۰ دلار سقوط کرد. این روند کاهش تا این لحظه به حدود ۸.۷۴٪ رسیده و قیمت را به ۲۰۳۶۷ دلار رسانده است. ارزش بازار بیت کوین نیز با کاهشی محسوس، اکنون معادل ۳۹۰.۱۷ میلیارد دلار است.


در بازارهای سنتی نیز شاخص های اصلی میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، S&P ۵۰۰ و نزدک کامپوزیت به ترتیب ۳.۹٪،و ۴.۳٪ و ۵.۳ درصد کاهش یافته و در مسیر بدترین دوره خود از ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) تاکنون قرار گرفتند. در همین حال، قیمت نفت خام ۰.۲ درصد کاهش و قیمت گاز طبیعی ۱.۹ درصد افزایش را شاهد بودند. شاخص دلار آمریکا نیز(DXY) حدود ۱.۲۲ درصد افزایش یافت و رابطه معکوس خود را با قیمت بیت کوین حفظ کرد.


بازار23 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (23 شهریور)

همانطور که از نمای کلی بازار دیده می شود، دریایی از خون امروز کل بازار را کریپتو را در برگرفته است. اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶ درصد کاهش داشته و به ۱۶۱۷ دلار رسیده است. این افت قیمت در حالی اتفاق می افتد که شمارش معکوس برای راه اندازی هاردفورک Merge آغاز شده است.


بایننس کوین (۳.۹۳٪-)، ریپل (۵.۲۶-٪)، کاردانو (۴.۹۸-٪) و پولکادات (۵.۵۲-٪) دیگر رمزارزهای بزرگی هستند که به منطقه قرمز وارد شده اند. در این میان، سولانا با ۱۲.۲۴ درصد کاهش بیشترین افت قیمت در تایم فریم روزانه را شاهد بوده و به حدود ۳۳.۸۳ دلار رسیده است.


در حالی که بیشتر دارایی های دیجیتال امروز روندی نزولی را طی می کنند، دارایی های شبکه ترا یعنی LUNA (۱.۰۵٪) و LUNC (۴.۸۴٪) افزایش قیمت را تجربه می کنند. دو ارز سلسیوس (CEL) و کایبر (KNC) نیز در انتهای جدول ۱۰۰ ارز برتر بازار به ترتیب با ۱.۶۹ و ۴.۰۳ درصد رشد، به رنگ سبز دیده می شوند.


در نهایت، ارزش تجمعی بازار کریپتو با کاهشی شدید، تا مرز ۱ تریلیون دلار سقوط کرده و شاخص ترس و طمع در بازار عدد ۲۷ در منطق “ترس” را نشان می دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0