بورس پرس
1400/03/02
00:00
آخرین وضعیت عرضه اولیه زیرمجموعه های"وپارس"، افزایش سرمایه۵۴درصدی و...

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به اثر تعیین نرخ جدید تسعیر ارز بر صورت های مالی از آخرین وضعیت افزایش ۵۴ درصدی سرمایه، برنامه عرضه اولیه زیرمجموعه ها و بیمه اوراق سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، کوروش پرویزیان درخصوص اثر تعیین نرخ جدید تسعیر ارز توسط بانک مرکزی بر صورت های مالی بانک پارسیان به بورس پرس گفت: با توجه به مثبت بودن پرتفوی ارزی پارسیان ، تعیین نرخ جدید تسعیر بر تراز مالی بانک اثر مثبتی خواهد داشت.


وی با اشاره به دو مشکل اصلی نظام بانکی افزود: مسئله اول برداشت شبانه از بانک ها به نفع دولت است که امید می رود این طلب از بانک مرکزی در دوره حضور همتی رییس بانک مرکزی حل شود. مسئله دوم، اجرای ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید و حسابرسی ارزی است که حل و فصل آن اثر بسیار مثبتی بر تراز مالی بانک پارسیان خواهد گذاشت.


این مقام مسئول ادامه داد: صورت های مالی گروه بانک پارسیان مطلوب، قابل ارائه و جذاب است اما محدودیت های ناشی از معوقات سنواتی، آثار تحلیلی بر صورت های مالی بانک دارد. با این وجود با توجه به فعالیت های انجام شده، آینده بسیار خوبی در انتظار مجموعه بانک و گروه پارسیان است.


آخرین وضعیت افزایش ۵۴ درصدی سرمایه "وپارس"



پرویزیان در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه ۵۴ درصدی "وپارس" از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران توضیح داد: این تامین مالی خوشبختانه توسط حوزه نظارت بانک مرکزی تایید شده اما در حوزه اخذ مجوزها اشکالاتی در ارتباط با نصاب سهامداری بانک وجود داشت که تقریبا حل و فصل شد .


امید می رود پس از موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس مجوز این افزایش سرمایه در سال جاری صادر شود چراکه افزایش ۵۴ درصدی سرمایه در نسبت های نظارتی و اعتباری و کفایت سرمایه بانک اهمیت بالایی دارد .


سهام کدام شرکت ها در قالب عرضه اولیه واگذار می شود


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه "وپارس" برای عرضه اولیه زیرمجموعه ها طی سال جاری به بورس پرس تصریح کرد : سال گذشته سهام دو شرکت اپال کانی پارس و لیزینگ پارسیان در بورس عرضه اولیه شدند. برنامه عرضه اولیه سهام گروه مالی پارسیان، سرمایه گذاری پارسیان، فولاد سبزوار و برخی شرکت های فین تک در زیرمجموعه داده پردازی در دستور کار وجود دارد. همچنین قرار شده این مجموعه در راه اندازی برخی پروژه های ملی با کمک سایر نهادهای مالی در راستای حمایت از تولید ملی مشارکت داشته باشد .


پرویزیان درخصوص برنامه حمایت از سهام بانک پارسیان مبنی بر انتشار اوراق اختیار فروش تبعی هم گفت: انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در مجموعه گروه مالی پارسیان ( شرکت های زیرمجموعه و خود بانک ) در دستور کار قرار گرفته که به زودی جزییات آن اطلاع رسانی شده و عملیاتی می شود .


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0