فارس نیوز
1401/06/13
14:02
شاخص بورس تهران ۷ واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۷ واحد افزایش همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ابتدای معاملات روند رو به رشد پیش گرفت اما در یک حرکت نوسانی در نهایت با ۷ واحد افزایش نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۴۸ واحد رسید.


شاخص کل با معیار هموزن امروز در یک روند فزاینده قرار گرفت، به گونه‌ای که با افزایش ۱۰ هزار و ۳۸ واحد به رقم ۴۰۹ هزار و ۱۲ واحد رسید. امروز ارزش بازار به بیش از ۵ میلیون و ۳۶۹ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله گران امروز بیش از ۴.۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۵۲۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.


امروز نمادهای ایران‌خودرو، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی نفت تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان و شستا بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و برعکس نمادهای بانک ملت، پتروشیمی پردیس و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.


در فرابورس ایران امروز شاخص کل با ۱۷ واحد افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۹ هزار و ۱۷۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۴۵ هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از ۲.۷ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۷۴ هزار معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات دو بازار فرابورس و بورس تهران امروز به ۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای صباتامین، فولاد غدیر، فولاد هرمزگان و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و سنگ آهن گهرزمین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.


به گزارش فارس، قرار است سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت بعد از تعیین تکلیف در مورد افزایش سرمایه این شرکت‌ها به صورت متمرکز از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شود.


انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


انتهای خبر

0
0