نود اقتصادی
1399/06/25
09:48
✈️ توقف پروازهای مستقیم تهران- استانبول، قیمت بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه را شکل سرسام آوری گران کرد 🛩 حرمت‌الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن ص...

✈️ توقف پروازهای مستقیم تهران- استانبول، قیمت بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه را شکل سرسام آوری گران کرد



🛩 حرمت‌الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی: بازگشایی مرز ایران و ترکیه به این معنی نیست که قرار است فقط مسافر و گردشگر تردد کند، مردم آن‌قدر مشکلات معیشتی دارند که اگر مرزها هم باز شود سفر گزینه آخر است، مردم کار دارند و ناچارند با این قیمت‌ها سفر کنند.



🛩 اگر مرزها باز نشود این اتفاق می‌افتد که یک ایرلاین که در آذر و دی‌ماه سال گذشته بلیت مسیر تهران استانبول را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌فروخت حالا قیمت را تا ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان افزایش دهد. سال گذشته بر اثر رقابت ناسالم بین ایرلاین‌ها قیمت‌ها تا ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان افت کرده بود، درحالی‌که چارترکننده‌ها هر صندلی را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریده بودند اما وجود رقبای زیاد و صندلی‌های بی‌مشتری، آن‌ها را ناچار کرد بلیت‌های مسیر تهران استانبول را زیر قیمت بفروشند. حالا هم که رقیبی وجود ندارد قیمت‌ها سرسام‌آور شده است.



🛩 نزدیکترین پرواز تهران استانبول هواپیمایی قطر حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت دارد، چون زمان این پرواز نزدیک است و مسافر کم دارد، همه کلاس‌های قیمتی آن جا می‌دهد اما اگر تاریخ دورتری را برای این پرواز انتخاب کنیم، نه تنها به سختی می‌توان صندلی خالی در هر کلاس قیمتی پیدا کرد که نرخ آن فقط برای یک طرف به ۵۴ میلیون تومان می‌رسد. همین پرواز برای کلاس بیزنس با ترانزیت طولانی چهارده - پانزده‌ساعته در فرودگاه دوحه، حدود ۶۴ میلیون تومان قیمت دارد.



✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️



🆔 https://telegram.me/joinchat/EZnefD۹kO۸xINJK_Z۵xVqQ

انتهای خبر

0
0