تحلیل برای سود
1400/08/10
23:36
📝گزارش بازار دوشنبه 10 آذرماه ۱۴۰۰ 🔴 بازار سرمایه در معاملات امروز کاملاً سبزپوش آغاز بکارکرد. در دقایق ابتدایی بازار در برخی از شرکتهای بزرگ هم ش...

📝گزارش بازار دوشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰



🔴 بازار سرمایه در معاملات امروز کاملا سبزپوش آغاز بکارکرد. در دقایق ابتدایی بازار در برخی از شرکتهای بزرگ هم شاهد تشکیل صف خرید بودیم. این روند تا یک ساعت پس از شروع معاملات حدود ۱۹ هزار واحد به شاخص کل اضافه کرد. در کل بازار امروز با لیدری بزرگان، توانست با رشد ۲۱ هزار و ۱۱۲ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۰۲ واحدی قرار بگیرد.



🔴 نمادهای «فولاد» «فملی» « کگل» « شپنا» «شبندر» بیشترین نقش را در رشد امروز شاخص بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای «رانفور» «برکت» «آپ» «سدشت» از معدود تاثیرگذارانمنفی در بازار مثبت امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۱۶۹ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۹ هزار و ۴۰۰ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «آریا» «ذوب» «صبا» «شگویا» «غصینو» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «سمگا» «شجم» «اتکای» «مارون» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «برکت» « فولاد» « کدما» «غزر» «شپنا» «فسبزوار» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فجهان» «فرابورس» «توسن» «کرمان» «مدیریت» «وهامون» «غگیلا» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۶،۴۳۵ میلیارد تومان بود که ۳،۸۴۳ میلیارد تومان آن (معادل ۵۹ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۲ درصدی را شاهد بوده است.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۴.۵ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۷۴ هزار واحد بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۲۱۱ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۴ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۴ درصد و حقوقی‌ها ۱۶ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۹۰ درصد و حقوقی‌ها ۱۰ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۶.۴ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۱ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۵ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۷ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۲۳۲ نماد به ۱۲۹ نماد با ارزش ۴۰۴ میلیارد تومان و تعداد صفوف خرید با افزایش ۷۲ نماد به ۹۲ نماد با ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۱۵ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۴۶ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « فلزی» «محصولات شیمیایی» « خودرو و ساخت قطعات» «فرآورده های نفتی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «فولاد» «فرابورس» «برکت» «شپنا» «خنصیر» «کدما» «فملی» «اتکای» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « کرمان» «خپارس» «خبهمن» «خودرو » « خساپا» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «فرآورده های نفتی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «فلزی» «دارویی» «بانکها» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شپنا» «شبریز» «فرابورس» «شتران» «شبندر» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «میدکو» «غزر» «وکار» « آریان» «اتکای» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «زقیام» «خنصیر» «ختوقا» «برکت» «سمگا» «ومعلم» شاهد حجم‌های مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «شپترو» «خاور» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هماهنگی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛


برای کنترل تورم باید جلوی کسری بودجه گرفته شود . بخشی از رشد پایه پولی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مربوط به تسعیر دارایی‌های بلوکه شده و پرداخت مابه‌التفاوت ارز ترجیحی توسط بانک مرکزی بوده که این رویکردها در نهایت منجر به رشد تورم شده است.



🔵 در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد تاکید قرار گرفت؛


ضرورت هماهنگی وزارتخانه ها برای انسجام بین شبکه تامین و توزیع مواد غذایی و کالاهای اساسیدر جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت " ایجاد انسجام و پیوستگی بین شبکه تامین و توزیع مواد غذایی و کالاهای اساسی" و "بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها از جمله اتحادیه‌ها و اصناف برای اعمال نظارت سازمانی بر این شبکه" تاکید شد.

انتهای خبر

0
0