آکادمی هلاکوئی
1401/04/30
09:50
بازپرس های کره ای برای تحقیق در مورد ترا صرافی های کریپتو را تفتیش کردند

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، دفاتر Upbit و چندین…

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، دفاتر Upbit و چندین صرافی دیگر ارزهای دیجیتال روز چهارشنبه توسط تیمی از بازرسان که در حال بررسی یک پرونده کلاهبرداری در ارتباط با سقوط توکن‌های TerraUSD (UST) و LUNA متعلق به Terraform Labs بودند، مورد حمله قرار گرفتند.


بر اساس این گزارش، دفتر دادستان ناحیه جنوبی سئول شروع به ضبط سوابق تراکنش ها و سایر مدارک از Upbit، Bithumb، Coinone و چهار صرافی محلی دیگر در حدود ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی کرد.


گزارش شده است که تیم تحقیقاتی قصد دارد مدارک توقیف شده را مورد مطالعه قرار دهد و از شاهدان برای تعیین میزان خسارات وارده به سرمایه گذاران و اینکه آیا Do Kwon، مدیر عامل TerraLabs، عمدا باعث فروپاشی اکوسیستم Terra شده است، سوال کند.


بازرسان همچنین به مکان‌های دیگری از جمله منازل و دفاتر افراد درگیر در این پرونده یورش بردند.


Decrypt برای دریافت اظهارنظر با صرافی های ذکر شده تماس گرفته است و در صورت دریافت پاسخ، به روز رسانی را ارائه خواهد داد.


فروپاشی ترا


استیبل کوین الگوریتمی UST Terra پس از از دست دادن پیوند مورد نظر خود با دلار آمریکا در ماه مه همراه با توکن LUNA سقوط کرد و منجر به از بین رفتن ثروت ده ها میلیارد سرمایه گذار در بازار شد.


انفجار اکوسیستم Terra همچنین بررسی نظارتی در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.


گزارش شده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دنبال نقض احتمالی قوانین حمایت از سرمایه گذاران فدرال در رابطه با شیوه های بازاریابی UST است، در حالی که مقامات کره جنوبی در ماه مه تحقیقات جداگانه ای را برای تعیین اینکه آیا دستکاری عمدی قیمت و سایر مسائل ممکن است پشت فروپاشی UST انجام شده باشد، آغاز کردند.


دعوای دسته جمعی نیز علیه آزمایشگاه های Kwon و Terraform در ژوئن در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در شمال کالیفرنیا مطرح شد.


در مورد خود Kwon، یکی از بنیانگذاران Terraform Lab ماه گذشته گفت که او از فروپاشی پروژه ” دچار آسیب شدید ” شده است.


او همچنین مدعی شد که شخصا تقریبا تمام دارایی خالص خود را در سقوط Terra از دست داده است، در حالی که ادعاهایی مبنی بر «کلاهبرداری» بودن این پروژه را رد کرد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0