آکادمی هلاکوئی
1400/10/29
13:10
ممنوعیت استخراج بیت کوین توسط تنظیم کننده ارشد مالی اتحادیه اروپا پیشنهاد شده است

اریک تدین(Erik Thedeen)، نایب رئیس تازه منصوب شده…

اریک تدین(Erik Thedeen)، نایب رئیس تازه منصوب شده هیئت نظارت سازمان بازارهای اوراق بهادار و بازار اروپا (ESMA)، در مصاحبه جدیدی با فایننشال تایمز از قانونگذاران سراسر اتحادیه اروپا خواسته است تا استخراج اثبات کار (PoW) را ممنوع کنند. او پیشنهاد داد که به اثبات سهام (PoS)، یک الگوریتم اجماع جایگزین که در مصرف انرژی کارآمدتر است، دست بالا بدهیم:


“راه حل ممنوعیت اثبات کار است. اثبات سهام به طور قابل توجهی دارای مشخصات انرژی پایین تری است.”


Thedeen استخراج بیت کوین را مانعی برای تحقق اهداف آب و هوایی توافق پاریس می داند.


با این حال، او به صراحت اعلام کرده است که از ممنوعیت کل ارزهای دیجیتال حمایت نمی کند.


“یک مسئله ملی”


بیت‌کوین سال‌ها است که به‌خاطر تاثیر نامطلوبش بر محیط‌زیست به‌طور بی‌وقفه مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما ممنوعیت استخراج چین به سبز شدن بزرگترین ارز دیجیتال کمک کرده است.


بر اساس نظرسنجی که اخیرا توسط شورای استخراج بیت کوین (BMC) منتشر شده است، سهم انرژی های تجدیدپذیر مورد استفاده برای استخراج بیت کوین به ۵۸.۵ درصد از سه ماهه چهارم افزایش یافته است.


با این حال، به نظر نمی رسد اعتبار سبز بیت کوین بتواند منتقدان را خشنود کند. Thedeen ادعا می کند که بیت کوین اکنون انرژی های تجدیدپذیر را در سوئد، زادگاه او، افزایش می دهد، بنابراین به یک “مسئله ملی” تبدیل می شود:


“بیت کوین اکنون به دلیل مقدار انرژی تجدیدپذیری که به استخراج اختصاص داده می شود، یک مسئله ملی برای سوئد است”


ایالات متحده در حال ملحق شدن است


مصرف برق بیت کوین نیز در حال تبدیل شدن به یک موضوع بحث برانگیز فزاینده در ایالات متحده است که اخیرا پس از چرخش ۱۸۰ درجه ای چین به عنوان برترین مرکز استخراج در جهان ظاهر شده است.


کمیته فرعی انرژی مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد نظارت و تحقیقات قرار است جلسه استماع در مورد استخراج اثبات کار را در این پنجشنبه برگزار کند. یادداشت منتشر شده توسط کمیته تصویری نسبتا منفی از صنعت ترسیم می کند و به مصرف بیش از حد انرژی، انتشار CO۲ و زباله های الکترونیکی اشاره می کند. همچنین اثبات سهام را به عنوان یک جایگزین تمیزتر قرار می دهد.


برایان بروکس، مدیرعامل Bitfury و سایر شرکت‌کنندگان در صنعت در لیست شاهدان ظاهر شده‌اند




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0