بتاسهم
1401/03/25
16:32
مجمع #کرازی 📌 به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی با حضور بیش از 70درصدی سهامداران در حال برگزاریست....

مجمع


#کرازی



📌 به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی با حضور بیش از ۷۰درصدی سهامداران در حال برگزاریست.



✅ تولید و فروش شرکت در سال گذشته برابر بوده است و شرکت توانسته در سال گذشته در نقطه بهینه تولید و فروش انجام دهد. در سال گذشته شرکت ۶۵۶ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به سال ۱۳۹۹ ۴۵٪ رشد داشته و نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از شش برابر شده است. حاشیه سود شرکت نسبت به سال ۱۳۹۹ تقریبا ثابت و برابر با ۵۳درصد بوده است.



✅ نوسانات و قطعی برق کاهش کمی در تولید شرکت دارد.



✅ شرکت در مراحل نهایی انتشار اوراق بدهی است و احتمالا طی دو الی سه هفته آینده اوراق انتشار پیدا می کند. منابع حاصل صرف پروژه طرح توسعه شرکت می وشد.



✅ طرح توسعه شرکت، احداث کوره به تناژ ۴۲۰ تن در روز با ۴ خط تولید با هزینه حدودا ۱۶۰۰ میلیارد تومانی است که از سال گذشته شروع شده و انتظار داریم که تا ۲ الی ۲.۵ سال آینده به بهره برداری برسد.



✅ ۸۳ درصد صادرات شرکت به عراق، ۹درصد به ترکیه و ۴درصد به افغانستان است که سهم ترکیه طی سالهای گذشته همواره رو به افزایش بوده است. از لحاظ مبلغ ریالی صادرات، این مبلغ از ۴ میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ به ۷ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است و انتظار داریم در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند. بازارهای صادراتی شرکت کماکان در حال افزایش هستند خصوصا در اروپا زیرا اکثر تولید کنندگان اروپایی در حال تعطیل کردن واحدهای خود به دلیل افزایش شدید نرخ گاز در حوزه یورو هستند.



✅ شرکت در دو سایت کارخانه رازی و کارخانه تاکستان اقدام به تولید شیشه در ۳رنگ می کند. همچنین شرکت آرا شیشه زرین متعلق به شرکت رازی، اولین کارخانه بازیافت شیشه در کشور به صورت کاملا اتوماتیک است.



✅شرکت های زیرمجموعه در سال گذشته سود آوری مناسبی داشته اند. مثلا شرکت بهین پویا صنعت که در زمینه تولید قالبهای صنعتی فعالیت می کند در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان سود عملیاتی داشته است



انتهای خبر

0
0