بورس پرس
1400/03/19
00:00
توضیح زیرمجموعه "فارس" درباره رای دیوان عدالت اداری و ابطال بخشنامه مالیاتی

زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشنامه مالیاتی و لزوم تایید اداره مالیاتی ماهشهر برای شمول برخورداری از افزایش معافیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت فجر انرژی خلیج فارس که در جریان معاملات سه شنبه با افت اندک قیمت سهام روبرو بوده از رای دیوان عدالت اداری مبنی برابطال بخشنامه مالیاتی خبر داد.


براین اساس، علی زال خانی مدیرعامل "بفجر" اعلام کرد: به موجب دادنامه ۲۸ اردیبهشت هیات عمومی دیوان عدالت اداری، تصویب نامه ۳۱ اردیبهشت سال ۹۸ هیات وزیران و بخشنامه یکم خرداد سال ۹۸ سازمان مالیاتی که صرفا آن دسته از شرکت های صنعتی و معدنی موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم که در طول برنامه پنجم توسعه با سرمایه گذاری انجام شده برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده باشد و دوره معافیت آنها تا ۲۹ اسفند سال ۸۹ به اتمام نرسیده باشد، مشمول برخورداری از افزایش معافیت موضوع بند "ب" ماده ۱۵۹ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه هستند،ابطال شده است.


با توجه به رای مذکور به نظر می رسد این شرکت که قبل از قانون پنجساله پنجم توسعه و ۲۹ اسفند سال ۸۹ معاف بوده، مشمول برخورداری از افزایش معافیت موضوع بند "ب" ماده ۱۵۹ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه است لیکن قطعیت این موضوع منوط به تایید اداره امور مالیاتی شهرستان ماهشهر است.


از طرفی محاسبه و اعلام اثرات سود و زیانی رای دیوان منوط به ابلاغ رای سازمان مالیاتی به ادارات مالیاتی مربوطه و اعمال آن در پرونده‌های مالیاتی شرکت است که به محض تحقق از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0